728 x 90

آسوشیتدپرس: خسارت به کشتی ساویز، ضربه به قدرت‌نمایی رژیم ایران در جنگ یمن

انفجار در کشتی ساویز در دریای سرخ متعلق به سپاه پاسداران
انفجار در کشتی ساویز در دریای سرخ متعلق به سپاه پاسداران

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز ۱۹فروردین در گزارشی از حمله و انفجار در کشتی «ساویز» متعلق به سپاه پاسداران در آبهای دریای سرخ نوشت: بر اساس تصاویر منتشر شده از کشتی «ساویز» سپاه پاسداران که روز سه‌شنبه هدف حمله واقع شد، خسارت ناشی از آن برخلاف سخنان مقام‌های رژیم ایران، جدی است و از دست دادن این کشتی ضربه به قدرت‌نمایی رژیم آخوندی در جنگ یمن است.

آسوشیتدپرس اضافه کرد: با آن که تاکنون و در حملات تخریبی قبلی کشتی‌های تجاری هدف قرار می‌گرفت و صدمات سطحی بود، این‌بار حمله «گسترده‌ترین» نوع خود در جنگ سایه میان ایران و اسراییل بوده و از بدنه کشتی در زیر خط آب آن عبور کرده است.

آسوشیتدپرس بخشی از این گزارش را به تصاویر منتشر شده از سوی سایت حکومتی «نور نیوز»، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی رژیم، ارجاع داده و نوشته آب دریای سرخ به موتورخانه کشتی هم نفوذ کرده است.

وزارت‌خارجه رژیم آخوندی پیش‌تر تأیید کرد که کشتی «ساویز» ساعت شش روز سه‌شنبه، در نزدیکی سواحل کشتی جیبوتی با انفجار در بدنه‌اش مواجه شد.

آسوشیتدپرس نوشت اگر رژیم ایران نتواند آب را به بیرون کشتی پمپاژ کرده و خسارت‌های موجود را برطرف کند، احتمالاً باید کشتی دیگری برای کمک به آن بیاید و حتی ممکن است این کشتی برای تعمیر به بندر برده شود.
در ادامه گزارش آمده است از دست دادن این کشتی شناسایی و اطلاعات سپاه پاسداران ضربه‌ای به تلاش‌های رژیم ایران برای نمایش قدرت در دریای سرخ و در زمینه جنگ یمن خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd609722-3b50-4296-8b58-072219ac1a00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات