728 x 90

آسوشیتدپرس: تهدید ایران احتمالاً محور اصلی سفر بایدن به خاورمیانه خواهد بود

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

آسوشیتدپرس روز ۲۰تیرماه در گزارشی از سفر بایدن به خاورمیانه نوشت: تهدید ایران احتمالاً محور اصلی سفر بایدن به خاورمیانه خواهد بود.

این خبرگزاری در گزارش خود با عنوان «شش چیزی که در سفر بایدن به خاورمیانه باید در نظر داشته باشید» نوشت: جو بایدن این هفته هنگامی به خاورمیانه سفر می‌کند، که اولین سفر او از زمان تصدی ریاست‌جمهوری است، با چالشهای زیادی روبه‌رو خواهد شد. با در نظر گرفتن جنگهای آمریکا در عراق و افغانستان، ایالات متحده در حال ارزیابی مجدد نقش خود در منطقه در زمانی است که تمرکزش به سوی اروپا و آسیا معطوف شده است.

آسوشیتدپرس درباره توافق هسته‌یی ایران نوشت: تهدید ایران یکی از مشوق‌های اصلی اسراییل و کشورهای عربی برای همکاری نزدیک‌تر با یکدیگر است و این موضوع احتمالاً محور اصلی جلسات بایدن خواهد بود. اسراییل رژیم ایران را بزرگترین تهدید خود می‌داند و کشورهای عربی نیز رژیم ایران را رقیب خطرناکی برای قدرت در منطقه می‌دانند.

بایدن اولین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود که مستقیماً از اسرائیل، اولین مقصدش، به عربستان سعودی، آخرین ایستگاه او قبل از بازگشت به واشنگتن، سفر می‌کند. این سفر بازتابی از روابط دوستانه بین اسراییل و همسایگان عرب آن است، یک تغییر مهم و سرنوشت‌ساز که در حال تغییر دادن سیاست منطقه است.

یک سؤال کلیدی یافتن بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی است، چیزی که اعتقاد بر این است که رژیم ایران بیش از هر زمان دیگری به دستیابی به آن نزدیک است. بایدن می‌خواهد توافق هسته‌یی را که در سال۲۰۱۵ توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به دست آمد و در سال۲۰۱۸ توسط ترامپ کنار گذاشته شد، احیا کند، اما به‌نظر می‌رسد مذاکرات متوقف شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ec85420-eab2-4b19-970b-3795b4f7a396"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات