728 x 90

آسوشیتدپرس: بحران مسمومیتهای مشکوک دختران دانش‌آموز در ایران تشدید می‌شود

مسمومیت سریالی دانش آموزان
مسمومیت سریالی دانش آموزان

آسوشیتدپرس روز یکشنبه ۱۴اسفند در گزارشی از مسموم سازی دانش آموزان به دستور خامنه‌ای خلیفه ارتجاع نوشت: بحران مسمومیتهای مشکوک دختران دانش‌آموز در ایران تشدید می‌شود.
بحران در مورد مسمومیتهای مشکوک که دختران دانش‌آموز ایرانی را هدف قرار داده بودند، روز یکشنبه تشدید شد، زیرا مقامات اذعان کردند که بیش از ۵۰مدرسه در موجی از موارد احتمالی آسیب دیده‌اند. این مسمومیتها ترس بیشتری را در بین والدین ایجاد کرده است زیرا تهران ماهها با ناآرامی مواجه بوده است.
از زمان شروع مسمومیتهای ادعایی در ماه نوامبر در شهر مذهبی قم، هنوز مشخص نیست که چه کسی یا چه نهادی مسئول است.
این حملات این نگرانی را ایجاد کرده است که دختران دیگر ظاهراً فقط برای رفتن به مدرسه مسموم شوند. آموزش برای دختران در بیش از ۴۰سال پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ هرگز با چالش مواجه نبوده است.
با این حال، تنها زمانی که این مسمومیتها مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت، ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقیقات درباره این حوادث انجام می‌شود.
وحیدی وزیر کشور گفت که حداقل ۵۲مدرسه تحت تأثیر مسمومیتهای مشکوک قرار گرفته‌اند. گزارشهای رسانه‌های حکومتی تعداد مدارس را بیش از ۶۰ مدرسه اعلام کرده‌اند. بنا بر گزارشها، حداقل یک مدرسه پسرانه تحت تأثیر قرار گرفته است.
حملات به زنان در گذشته در ایران اتفاق افتاده است که آخرین آن با موج اسیدپاشی در سال۲۰۱۴ در اطراف اصفهان بود که در آن زمان گمان می‌رفت که توسط تندروها انجام شده بود که زنان را به‌خاطر نحوه لباس پوشیدنشان هدف قرار می‌دادند.
سوءظن در ایران متوجه تندروهای احتمالی برای انجام این مسمومیت‌های مشکوک شده است. روزنامه‌نگاران حکومتی، در روزنامه اطلاعات به بیانیه‌یی از گروهی که خود را «فداییان ولایت» می‌نامند، استناد کرده‌اند که ظاهراً گفته است تحصیل دختران «حرام تلقی می‌شود» و تهدید به «گسترش مسمومیت دختران» شده است. در سراسر ایران» اگر مدارس دخترانه باز بماند.
رئیس روزنامه اطلاعات نیز از سوی علی خامنه‌ای ولی‌فقیه منصوب می‌شود.
ایران درخواست کمک از سازمان بهداشت جهانی در تحقیقات خود را تأیید نکرده است. WHO بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز یکشنبه پاسخ نداد.
در این بیانیه هم‌چنین خاطرنشان شده است که تندروهای دولتهای ایران در گذشته به‌اصطلاح «قتلهای زنجیره‌ای» فعالان و دیگران را در دهه۱۹۹۰ انجام می‌دادند. هم‌چنین به قتل‌هایی که در سال۲۰۰۲ در شهر کرمان توسط [پاسداران] انجام شد، اشاره شده که در آن یکی از قربانیان سنگسار شد و برخی دیگر را بسته و به داخل استخر انداختند و در آنجا غرق شدند. 

 

خبرگزاری فرانسه، روز ۱۴اسفند نوشت: موارد جدید مسمومیت در مناطق مختلف ایران
رسانه‌های محلی گزارش دادند که موارد بیشتری از مسمومیت مرموز دختران دانش‌آموز ایرانی روز یکشنبه در چندین استان گزارش‌شده است.
بر اساس آمار رسمی که روز شنبه منتشر شد، از اواخر نوامبر، صدها مورد، عمدتاً در شهر مذهبی قم، در جنوب پایتخت تهران، گزارش‌شده است که حداقل ۵۲مدرسه هدف حملات سمی قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، به‌نقل از مقامات بهداشتی محلی، آخرین سیل مسمومیت‌ها تعدادی از دانش‌آموزان دو دبیرستان در شهرستانهای ابهر غرب و در جنوب غرب شهر اهواز را درگیر کرد.
به گزارش ایسنا، دانش‌آموزان دبستان در شهر زنجان در غرب نیز هدف حمله قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری مهر و ایلنا، موارد بیشتری در مشهد در شمال شرق، اصفهان در مرکز و شیراز در جنوب گزارش‌شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27013413-c885-4277-a13d-9570d700bb41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات