728 x 90

در آستانهٔ گردهمایی بزرگ مقاومت؛ توطئه‌های ماشین سایبری سپاه و اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین و مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم


در آستانهٔ گردهمایی بزرگ مقاومت

توطئه‌های ماشین سایبری سپاه و اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین و مقاومت ایران

  • ایمیل‌های مجعول به‌نام مسئولان شناخته شده برای فرستادن اسناد آلوده به ویروس به کامپیوتر هواداران برای به‌دست آوردن اطلاعات

 

همزمان با گردهمایی سالانه مقاومت ایران، ماشینهای سایبری وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران اقدامات و ترفندهای رذیلانه خود را از جمله با ارسال ایمیلهای جعلی و شیوه فیشینگ و فریب اینترنتی، تشدید کرده‌اند. آنها به‌خصوص تلاش می‌کنند اسناد آلوده به بدافزارهای ویژه را وارد شبکه‌های ارتباطی مورد استفادهٔ مقاومت کنند تا هم به کسب اطلاعات بپردازند و هم مانع گسترش فعالیت‌ها شوند و تا آنجا که ممکن است چوب لای چرخ بگذارند. هر چند با هوشیاری نیروها و هواداران و مراعات ضوابط امنیتی به‌سادگی می‌توان ترفندهای دشمن را شناخت و خنثی کرد.

 

یادآوری سوابق

-در فوریه۲۰۲۰شرکت امنیت سایبری کلیراسکای در انگلستان طی گزارشی از کشف ویروسی به‌نام اصلان "Aslan" خبر داد که رژیم آخوندها علیه مخالفان ایرانی استفاده می‌کرده است. این ویروس با کلیک روی یک به‌روز کننده قلابی تلگرام، کامپیوتر را آلوده کرده و به‌عنوانRAT (تروجان دسترسی از راه دور) برای سرقت پرونده‌های متنی، نمایش‌ها و جزئیات ارتباطات تلگرام استفاده می‌شود.

-در ۱۸سپتامبر ۲۰۲۰ نیویورک تایمز به‌نقل از شرکت امنیت سایبری چک‌پوینت نوشت: «از برجسته‌ترین قربانیان حملات سایبری رژیم، مجاهدین خلق است. هکرها از انواع فنون نفوذ استفاده می‌کنند، اما گسترده‌ترین روش ارسال اسناد و برنامه‌های وسوسه انگیز، با اهداف به‌دقت انتخاب شده است. یکی از اینها سندی به زبان فارسی با عنوان ”وحشت رژیم از گسترش کانون‌های شورشی“ بود که به مبارزه مجاهدین با رژیم ایران مربوط می‌شود و برای اعضای این جنبش ارسال شد. این اسناد حاوی بدافزاری بود که با باز کردن آنها روی میز کار کامپیوتر یا تلفن، دستورات جاسوسی یک سرور خارجی را فعال می‌کرد».

-در دسامبر ۲۰۲۰ شرکت امنیت سایبری تردستون-۷۱ در یگ گزارش تحقیقاتی توطئه سایبری سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را در جریان گردهمایی سالانه مقاومت در ۲۷تیر ۹۹ با ذکر جزییات فاش کرد و نشان داد بسیج توئیتری علیه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت که با لمپنیزم رکیک آخوندی-پاسداری و اطلاعاتی همراه بود، تماماً توسط ماشین سایبری سپاه پاسداران در هماهنگی با وزارت اطلاعات سازمان داده شده بود و ۶۰ساعت با محتوای یکسان ادامه داشت.

 

برخی نمونه‌ها

۱-سال گذشته چندین نوبت فردی به نام دکتر حوسا المطیری Hossa AlMutaeiri از طریق ایمیل خطاب به کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت و مسئول آن خواستار پر کردن فرم‌های رسمی در ارتباط با کنفرانس‌های مختلف در حاشیه اجلاس G۲۰ گردید. تحقیقات بعدی نشان داد که وزارت اطلاعات با جعل هویت و سوءاستفاده از اسم خانم المطیری تلاش کرده است وارد شبکه ارتباطی دبیرخانه این کنفرانس‌ها با مقاومت ایران شود که به موقع خنثی شد.

۲-در خرداد امسال سایبری رژیم با ساختن یک ایمیل جعلی به اسم حسن نایب آقا درصدد کسب اطلاعات از ورزشکاران هوادار مقاومت بر آمد. در یکی از ایمیل‌هایی که از این حساب مجعول برای یکی از پشتیبانان مقاومت ارسال شده آمده است: «اگر از بچه‌ها و دوستان مورد اعتماد کسی را می‌شناسی که در کامپیوتر مهارت و آشنایی داشته باشه اسم و تلفنش را برام بنویس».

 

سند ۱ کمیسیون امنیت

 

۳-در یک جعل آشکار دیگر، سایبری رژیم ایمیلی به‌نام خواهر مجاهد صدیقه حسینی مسئول اول پیشین سازمان مجاهدین خلق ایران درست کرده و با ارسال یک سلسله ایمیل برای هواداران در ارتباط با اجلاس جهانی ایران آزاد درصدد برقرار کردن رابطه و جلب اعتماد آنان بر آمده است.

 

سند ۲ کمیسیون امنیت

 

۴-به‌دنبال اعلام مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش، سایبری ر‌ژیم فراخوانی را تحت عنوان «طرح عضویت در مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش ملی ایران» از طریق ایمیل، تلگرام و واتس‌آپ برای کاربران ارسال کرده و خواسته است متقاضیان، مشخصات خود را ارسال کنند. واضح است که سایبری رژیم از این طریق درصدد بود گیرندگان را به دام انداخته و بدافزارهای جاسوسی خود را وارد کامپیوترهای آنها کند.

 

سند۳ کمیسیون امنیت

 

یک مزدور معلوم‌الحال (ایرج مصداقی) به موازات سایت‌های وزارت اطلاعات این فراخوان مجعول را برای واقعی جلوه دادن آن همراه با انبوهی لجن‌پراکنی نشخوار و بازنشر کرد.

سند۴ کمیسیون امنیت

https: //www. facebook. com/iraj. mesdaghi

 

۵-در۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ شرکت سایبری کاسپرسکی Kaspersky در وبسایت خود به‌نام securitylist گزارشی از شش سال عملیات جاسوسی و خرابکاری سایبری گروهی به نام گربه‌های وحشی متعلق به سایبری رژیم منتشر کرد که حداقل از سال۲۰۱۵ افراد فارسی زبان و مخالفان ایرانی را هدف قرار داده است. در این گزارش آمده است که یکی از ترفندهای این گروه ارسال سند آلوده‌ای به‌نام «همبستگی عاشقانه با عاشقان آزادی» برای آلوده کردن کامپیوتر «قربانیان» بوده است.

هدف برخی از این اسناد آلوده و مجعول، علاوه بر نفوذ به کامپیوترها و هک کردن آنها، مخدوش کردن بیانیهٔ ۱۵۰۰ زندانی سیاسی بود که برای وزارت بدنام بسیار سنگین بود. به‌عنوان نمونه در یکی از همین سندهای آلوده با نام «حسین جعفری» متقاضی افزودن خودش به بیانیهٔ زندانیان با نام مستعار جعفر می‌شود. غافل از این‌که مجاهدین همهٔ اسامی را با زندانیان چک می‌کنند و ترفند اطلاعات آخوندها به‌سرعت برملا می‌شود.

 

سند۵ کمیسیون امنیت

 

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم بار دیگر بر لزوم کوتاه کردن دست رژیم آخوندی از شبکه‌های اجتماعی و تسهیلات اینترنتی که فقط برای جاسوسی و پخش اطلاعات دروغ و خرابکاری سایبری به کار گرفته می‌شود، تأکید می‌کند و از عموم هموطنان به‌ویژه پشتیبانان مقاومت و هواداران مجاهدین می‌خواهد از باز کردن و پاسخ دادن به این قبیل ایمیل‌ها و از مراودات اینترنتی نامطمئن بپرهیزند و موارد مشکوک را با نمایندگی‌های شورا یا دفاتر مجاهدین در کشورهای مختلف در میان بگذارند. هوشیار کردن عموم هموطنان و هواداران نسبت به ترفندها و تشبثات دشمن بسیار ضروریست.

شورای ملی مقاومت

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۱۴تیر ۱۴۰۰ (۵ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f78ed38-2a5e-4e00-b170-6c63d8b07b12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات