728 x 90

آزادی اسماعیل بخشی نماینده کارگر ان هفت‌تپه

اسماعیل بخشی آزاد شد ۹۷۰۹۲۱
اسماعیل بخشی آزاد شد ۹۷۰۹۲۱

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرد  امروز چهارشنبه ۲۱آذر اسماعیل بخشی کارگر هفت تپه و  نماینده کارگران  از زندان آزاد شد. اسماعیل بخشی روز یکشنبه ۲۷آبان در حالی که کارگران هفت‌تپه چهاردهمین روز اعتصاب و اعتراض خود را سپری کرده بودند به همراه تعدادی  دیگر از کارگران دستگیر شد. 

 

در همان روز خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی خواستار اقدام فوری مجامع بین المللی برای آزادی کارگران دستگیر شده گردید و با درود به کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز گفت: دشمن بیهوده تلاش می‌کند با سرکوب و دستگیری صدای کارگران محروم هفته تپه را خاموش کند، اما فریاد «گرسنه‌ایم گرسنه» کودکان شوش، وجدان هر انسانی را به قیام علیه آخوندهای ستمکار فرامی‌خواند.خانم رجوی با فراخواندن عموم جوانان به‌ویژه در خوزستان به پشتیبانی از خیزش شوش و حمایت از اعتصابگران هفت‌تپه و فولاد اهواز، از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر و حقوق کارگران و اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری خواست اقدامهای سرکوبگرانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران علیه کارگران را محکوم کرده و برای آزادی دستگیر ‌شدگان دست به اقدام فوری بزنند.

علی نجاتی عضو هیأت مدیره کارگران نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان از دستگیرشدگان در تجمعات خانواده‌های کارگران هفت تپه هنوز در زندان هستند. 

 

آزادی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه به دنبال موجی از حرکتهای اعتراضی کارگران، دانشجویان و سایر اقشار اجتماعی که خواستار آزادی کارگران زندانی بودند صورت گرفت.  همین امروز (۲۱آذر) کارگران فولاد اهواز در سی و سومین روز اعتصاب و تظاهرات خود  در حالی که شعار می‌دادند «نه تهدید؛ نه زندان؛ دیگه فایده نداره»بار دیگر خواستار آزادی کارگران زندانی شدند. کارگران فولاد  به رژیم آخوندی تا شنبه ۲۴آذر فرصت دادند تا به همه خواسته های آنها پاسخ دهد. همچنین روز  گذشته (۲۰آذر) در همین حال، در تهران جمعی از کارگران در حمایت از کارگران زحمتکش گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل مجلس رژیم دست به تجمع زدند. آنها آزادی کارگران بازداشتی، تضمین امنیت شغلی کارگران اعتصابی و کوتاه شدن دست مافیای حکومتی از این صنایع را خواستار شدند. همزمان  ۱۵۰۰ تن از کارگران فصلی و روزمزد مجتمع نیشکر هفت تپه در مقابل ساختمان اداری این مجتمع دست به اعتراض زدند. 

هم‌چنین در جریان حرکتهای اعتراضی به مناسبت ۱۶آذر، روز دانشجو، که در دانشگاههای مختلف کشور برگزار شد، دانشجویان دستگیری کارگران را محکوم کرده با  شعار «کارگر زندانی آزاد باید گردد» خواستار آزادی کارگران شدند. 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efb09066-a21b-46e6-b913-6c3feb7a26b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات