728 x 90

آدام ارلی: تغییر رژیم ایران تنها راه صلح در منطقه

آدام  ارلی سفیر سابق آمریکا در بحرین
آدام ارلی سفیر سابق آمریکا در بحرین

سایت جی.دی.ان بحرین در مصاحبه ای با آدام ارلی سفیر سابق آمریکا در این کشور به گوشه ای از عملکردهای مخرب رژیم ایران در کشورهای منطقه از جمله بحرین پرداخت. 

سایت جی.دی.ان بحرین: یک دیپلمات سابق آمریکا می‌گوید: گروه‌های تحت حمایت ایران که در منطقه از جمله در بحرین عمل می‌کنند آخرین کسانی هستند که از تحریمهای اخیر آمریکا ضربه می‌خورند.

رئیس جمهور آمریکا که برجام را لغو کرد در ماه اوت تحریمهای تنبیهی علیه رژیم ایران را از سر گرفت... در عین حال این رژیم متهم است که در رابطه با جاه‌طلبیهای اتمی‌اش صداقت نداشته و از گروه‌های تروریستی حمایت کرده و در سراسر خاورمیانه به‌طور فزاینده‌یی خصمانه عمل کرده است.

آدام ارلی سفیر سابق آمریکا در بحرین گفت، جمهوری اسلامی به جنگ‌افروزی برای کمپین خطرناک براندازی علیه (شورای همکاری کشورهای خلیج‌فارس) و کشورهای عرب ادامه خواهد داد...

آدام ارلی در مصاحبه با جی.دی.ان گفت: در دولت آمریکا در بالاترین سطوح خود هیچ‌کس شکی ندارد که رژیم ایران یک کارزار پیشرفته و قوی و خطرناک را علیه کشورهای همسایه شورای همکاری خلیج‌فارس و جهان عرب به پیش می‌برد.

وی گفت ما این را اول و بیش از سایر کشورها در بحرین می‌بینیم. اما در عربستان، یمن، عراق، سوریه، لبنان و غزه هم مشاهده می‌کنیم.

تغییر سیاست آمریکا علیه رژیم ایران

ادام ارلی گفت آنچه طی ۲سال گذشته تغییر کرده این است که دولت آمریکا بیش‌ از‌پیش روی مقابله با این کمپین متمرکز است و برای به چالش گرفتن ایران تهاجمی‌تر عمل کرده است.

وی گفت نمونه‌های این سیاست شامل لغو محدودیتهایی است که بر فروش تسلیحات به این منطقه وجود داشته و اعمال تحریمهای سخت‌تر علیه ایران و نامگذاری تروریستی نیروهای نیابتی ایران هم‌چون گردانهای الاشتر است...

وزارت کشور انگلستان نیز گردانهای الاشتر و المختار را به‌عنوان سازمانهای تروریستی اعلام کرده است.

آدام ارلی که از ۲۰۰۷تا ۲۰۱۱ سفیر آمریکا در منامه بوده گفت، دولت باراک اوباما تصور می‌کرد ایران رفتار خصمانه‌اش را تغییر می‌دهد و گمان می‌رفت بتواند اصلاحات کند...

او افزود من با دولت پرزیدنت ترامپ موافق هستم که بدرستی گفته دادن امتیاز به رژیم ایران تنها این رژیم را جری‌تر کرده است.

رژیم ایران از تروریسم حمایت می‌کند

ارلی افزود: رژیم ایران درآمدهای اقتصادی خود را به‌جای این‌که صرف کمک به مردم کند آنها را به قاسم سلیمانی و مشتریهای تروریست او داد که علیه آمریکا و متحدانش جنگ‌افروزی می‌کنند...

سفیر سابق آمریکا در این مصاحبه گفت: تا زمانی که ملاهای حاکم بر سر کارند از هر ابزاری که در اختیارشان است برای بی‌ثباتی منطقه استفاده می‌کنند.

آدام ارلی گفت «هیچ چیزی کمتر از تغییر رژیم برای ایجاد سطح قابل قبولی از صلح برای شبه جزیره عربی و خاورمیانه موفق نخواهد بود.

بحرین در سال ۲۰۱۶ تمامی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد و به دخالتهای ایران در امور داخلی‌اش اشاره کرده است. به‌دنبال حمله تظاهر کنندگان به سفارت عربستان سعودی در تهران و آتش زدن سفارت این اقدام بحرین صورت گرفت.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d3bd698-bd00-498d-83b5-48f9ad4d1759"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات