728 x 90

آخوندها در مخمصه اتمی

خبرگزاری رویترز قسمتی از گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را منعکس کرده که در آن عنوان شده رژیم ایران غنی‌سازی با غنای بالا را در سایت نطنز گسترش داده است. پیش از آن رافائل گروسی مدیرکل آژانس پس از دیدار خود با قانونگذاران و مقامات آمریکا در واشنگتن خواهان آن شد که «قدرتهای جهانی رژیم ایران را به‌دلیل سنگ‌اندازی در برابر بازرسان آژانس محکوم کنند». روشن است که گروسی به‌عنوان فرد خودش سخن نمی‌گوید، او مواضع شورای حکام آژانس که مرکب از ۳۵کشور است و به‌خصوص کشورهای غربی را منعکس می‌کند. اکنون سؤال این است که رژیم در قبال این فشارهای فزاینده چه خواهد کرد؟ یکی از اعضای سابق مجلس و عضو کمیسیون امنیت مجلس نهم به‌نام اردستانی گفته است: «ساخت سلاح هسته‌یی تنها راه‌حل نظام برای خروج از بن‌بست‌های سیاسی و دیپلماتیک و امنیتی است»

آیا این صرفاً یک بلوف و مانور تهدیدآمیز برای باجگیری است یا یک سیاست واقعی پشت آن نهفته است؟ تردیدی نیست که این مانور و سیاست که به‌کلی برخلاف تعادل‌قوای واقعی و موقعیت رژیم است، بهای سنگینی دارد چرا که هم فشارها بر رژیم را بیش از پیش تشدید می‌کند و هم می‌تواند عواقب مرگباری برایش داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/70b19fc1-6be0-4ea5-9380-34f4a06a6445"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات