728 x 90

آخوند علی یونسی، سعید مرتضوی را مسئول قتل زهرا کاظمی معرفی کرد

زهرا کاظمی
زهرا کاظمی

آخوند علی یونسی، وزیر اطلاعات آخوندی در زمان محمد خاتمی  روز یکشنبه در گفتگو با روزنامه حکومتی ایران سعید مرتضوی، دادستان وقت را مسؤل قتل  خبرنگار و عکاس ایرانی کانادایی زهرا کاظمی معرفی کرد. وی گفت:‌ مرتضوی اصرار داشت که وی جاسوس است. "ما در وزارت اطلاعات، دو کارشناس ضدجاسوسی این وزارتخانه را مأمور کردیم تا در هتلی با این خانم مصاحبه کنند. این کارشناسان رسماًًً اعلام کردند که به‌لحاظ فنی و علمی، زهرا کاظمی جاسوس نیست، اما سعید مرتضوی بر اصرار خود باقی ماند و این پرونده را از وزارت اطلاعات، تحویل گرفت و به اطلاعات نیروی انتظامی واگذار کرد." آخوند یونسی افزود:‌  "گویا در فرآیند بازرسی، تحویل اشیا و انتقال به بازداشتگاه، به‌دلیل مقاومت برای تحویل اشیا همراه خود، مورد ضرب ‌و شتم قرار می‌گیرد و سر او به جدول خیابان اصابت می‌کند و منجر به خونریزی مغزی او می‌شود که اگر چنان‌چه بموقع او را به بیمارستان منتقل می‌کردند حتماً او نجات می‌یافت.

زهر کاظمی دوم تیرماه ۱۳۸۲– برای تهیه گزارش و تصویر از تجمع خانواده‌های زندانیان در مقابل زندان اوین به آنجا رفته بود که بازداشت می‌شود  و ۱۸روز پس از بازداشت، مرگ او  در زندان اوین اعلام می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e288ad2-2c12-4329-9c0d-71cebc4a66d8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات