728 x 90

آخوند سبحانی نیا: وزارت‌خارجه پاسخگو باشد، پرونده اسدالله اسدی پس از یک سال به کجارسید

حمایت حسین سبحانی نیا عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع از اسدالله اسدی
حمایت حسین سبحانی نیا عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع از اسدالله اسدی

آخوند سبحانی‌نیا عضو سابق مجلس ارتجاع نگرانی خود را از ادامه بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم که در جریان توطئه تروریستی علیه گردهمایی مجاهدین در پاریس دستگیر شد، نشان داد و با حمله به وزارت‌خارجه رژیم گفت: ما باید از طرق مقتضی اعتراض کنیم و اگر اعتراضات ما نتیجه نداد، اقدام متقابل انجام دهیم وگرنه این می‌تواند منجر به ایجاد رویه نامناسبی برای سایر دیپلمات‌های ما در کشورهای دیگر شود.

وی بدون اشاره به این‌که دیپلمات تروریست رژیم هنگام تحویل بمب دستگیر شده است افزود: همان‌طور که می‌دانید بر اساس کنوانسیونهای بین‌المللی دیپلماتها در سراسر جهان از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند و حتی اگر مرتکب خلافی هم شوند، بازداشت نخواهند شد و اگر این اتفاق بیافتد نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی به حساب می‌آید که در مورد آقای اسدی هم این اتفاق رخ داد.

آخوند سبحانی‌نیا در تلاش برای پوشاندن عمل تروریستی اسدالله اسدی و حمایت قانونی کردن از آن اضافه کرد: مصونیت دیپلماتیک یک اصل پذیرفته شده در همه جهان است که این موضوع هم برگرفته از معاهدات و کنوانسیونهای بین‌المللی است که این حق را به دیپلماتها داده است. کشور متوقف فیه، هم باید حقوق دیپلماتها را رعایت کند و فراتر از آن باید در حفظ و صیانت از هر مکانی که در قالب سفارت یا کنسولگری کشور دیگری شناخته می‌شود هم تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وی در نهایت بر اساس روش همیشگی رژیم به تهدید کشورهای دست‌اندرکار روی آورد و افزود: در موضوع اسدی هم باید اقدامات لازم صورت گیرد و کشورهایی که در این موضوع نقش داشتند باید بدانند و متوجه این امر باشند که اگر آنها در این خصوص مرتکب اشتباهی شدند، دیپلمات‌های آنها در ایران هم در معرض اقدام متقابل هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5affed28-19ab-4b2c-849e-ecf6c7ff65cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات