728 x 90

آخوند روحانی: در مترو و اتوبوس هر جا لازم بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده شود

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی روز شنبه ۱۴تیر در جلسه ستاد حکومتی مقابله با کرونا بر ادامه فرستادن مردم به قربانگاه کرونا اصرار ورزید و گفت: کرونا میهمان ‌ناخوانده‌یی است که‌ به ‌این زودیها نمی‌رود. تا آخر سال و حتی ماههایی از سال آینده هست، اما از روز اول ما گفتیم تمامی بخش‌های تولیدی باید کارشان را ادامه دهند و تعطیل نشوند. فروشگاهها باید کارشان را بکنند.

وی به استفاده از نیروی انتظامی و بسیج تأکید کرد و گفت: برای "اجرای این دستورالعملها" و "خدمت دادن" در مترو و اتوبوس هر جا لازم بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده بشود. الزامی است از فردا در یک مکان سرپوشیده جمعی وقتی می‌خواهیم ما وارد بشویم الزامی است که از ماسک استفاده کنیم. بنابراین نباید خدمت بدهیم به کسی که دارای ماسک نیست. در همه آنجاهایی که ما گفتیم ماسک الزامی است اینها همه باید مراعات بکنیم. همه هم باید همدیگر را کمک بکنیم. امروز هم در جلسه ما گفته شد که یکی از مؤثرترین اقدامات ماسک است. بنابراین این اقدام مؤثر مورد تأکید را باید مورد توجه قرار بدهیم».

آخوند روحانی وقیحانه شیوع کرونا در خوزستان را به گردن مردم انداخت و گفت: «علت این‌که در خوزستان این‌قدر کرونا شیوع پیدا کرد، مراسمی است که مردم و قبائل در این استان برگزار می‌کنند».
روحانی افزود: «رنگ قرمز و سفید استانها این‌طور نیست که همیشه ثابت باشد. ممکن است استانی که الان سفید است، فردا قرمز شود. البته آنکه قرمز است به سختی سفید می‌شود».

خاطرنشان می‌شود دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری کرونا در ایران، گفت: «تست‌های سرولوژی که به‌صورت رندوم انجام شده نشان می‌دهد ۱۸میلیون شهروند یعنی ۲۰درصد جمعیت تاکنون به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند».
عضو کمیته کشوری کرونا به خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۴تیرماه گفت: «برای آگاهی از درصد ابتلای افراد یک منطقه به کرونا، از این تست استفاده می‌شود که در همین راستا در ایران نیز این تست به‌صورت رندوم انجام شده است».

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم روز شنبه ۱۴ تیر، در اعلام قطره چکانی از درگذشت ۱۴۸نفر طی ۲۴ساعت گذشته خبر داد
به گفته وی، از میان مبتلایان جدید، ۱۱۴۸ نفر بستری شده‌اند و ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5085b1ff-4a6e-4db2-9238-b22d410fe7fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات