728 x 90

آخوند روحانی: در این ۳سال به ما ۲۰۰میلیارد دلار ضرر مستقیم زدید و صدها میلیارد دلار ضرر غیرمستقیم

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی روز چهارشنبه ۶اسفند در جلسه هیأت دولتش با استیصال از جنگ گرگهای درون نظام گفت: اصل۱۱۳ بر دوش من سنگینی می‌کند، یعنی واقعاً می‌خواهد استخوانهای پشت را بشکند. اصل ۱۱۳ رئیس‌جمهور را مسئول اجرای قانون اساسی می‌کند، هیچ نیاز به تفسیر هم ندارد، رئیس‌جمهور ناظر قانون اساسی نیست، خیلی بالاتر از نظارت است».

روحانی افزود: هیچ قوه‌ای حق ندارد در امر قوه دیگر مداخله کند، هیچ قوه‌ای نمی‌تواند به قوه دیگر بگوید چرا این روش را انتخاب کردی؟ مداخله نداریم، هیچ قوه‌ای نمی‌تواند در کار قوه مجریه دخالت کند.

نباید بگذاریم قانون اساسی تخریب شود، کسی حق ندارد عنوان ریاست‌جمهوری را تخریب کند، مخصوصاً در شرایطی که به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک هستیم.

می‌خواهیم اینطوری مشارکت حداکثری! داشته باشند؟! که رئیس‌جمهوری انتخاب کنند که از فردا بشود تابلو و سیبل تیرهای زهرآگین و فحش و تهمت؟ مگر مردم بیکارند پای صندوق رأی بروند.

آخوند روحانی با طعنه به خامنه‌ای گفت: من می‌ترسم یک دستی پشت‌پرده در کار باشد و بخواهند مردم را از انتخابات مأیوس کنند؛ (بگویند) اراده دست ماست نه شما! شما کاره‌ای نیستید، نگذاریم یک همچین فکری پشت‌پرده توسعه پیدا کند.

خیلی باید در این شرایط حساس حواسمان جمع باشد. سوزش تیرهای روبه‌رو (در جبههٔ جنگ) مال دشمن است که سینهٔ ما را می‌سوزاند، اما از پشت سر هر سوزشی هست مال تیرهایی‌ست که از پشت جبهه می‌آید».

مثل این‌که یادمان رفته ما در شرایط جنگ هستیم. مثل این‌که یادمان رفته تروریسم اقتصادی هنوز ادامه دارد. در شرایطی که تحریم و کرونا از دو طرف برایمان مشکل ایجاد کرده. چند بار (خامنه‌ای) باید تأکید کند حرمت همدیگر را نگه داریم؟ چرا گوش نمی‌کنیم؟

نگذاریم مردم مأیوس شوند. با فریاد و شعار که نمی‌شود کشور را اداره کرد، نمی‌شود در مقابل دشمن ایستادگی کرد!

رئیس جمهور ارتجاع گفت: ما نباید روبه‌روی هم قرار بگیریم، نباید مچ‌گیری کنیم، باید دست‌گیری کنیم! باید منسجم باشیم، باید متحد باشیم، آنچه می‌تواند دشمن را شکست دهد قانون نیست، وحدت است! یکپارچگی است.

 

آخوند روحانی درباره توافق با آژانس گفت: یکی از مسائل مهم ما صلح‌آمیز بودن برنامهٔ هسته‌یی ماست. همه بدانند! اگر کاری کردیم صلح‌آمیز بودن اتمی‌رفت زیر علامت سؤال، یعنی خطا کردیم! یعنی راهی را پیمودیم که دشمن می‌خواهد.

با این تهمت با این توطئه که فعالیت صلح‌آمیز هسته‌یی نداریم ما را به شورای امنیت بردند، به‌اتفاق آرا علیه ما قطعنامه صادر کردند، قعطنامهٔ ۱۹۲۹صادر کردند و ما را تا مرز جنگ پیش بردند.

چرا علامت غیرصلح‌آمیز به بدخواهان بدهیم؟ دشمنان ما همیشه گفتند برنامهٔ ما صلح‌آمیز نیست و مشکوک است. یک عده مردم هم نمی‌دانند ما درست می‌گوییم یا دشمنان.

تمام بهانهٔ دشمن پی.ام.دی بود. ما با برجام پرونده پی.ام.دی را بستیم. الآن تعریف از برجام سخت شده، یک کسی از برجام تعریف کند می‌گویند این برجامی و فرجامی است! اما همهٔ دنیا بدانند، ما محکم در برجام هستیم.

رابطه نظام با آژانس برای این‌که از صندلی اتهامی که دشمن می‌خواهد بیاییم پایین، روی صندلی مدعی بنشینیم؛ راهش همکاری با آژانس است، راه دیگری ندارد، اگر رابطه با آژانس را تخریب کردید، راه دیگری باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور ارتجاع با لگد زدن به مجلس گفت: اینها مسائل سیاسی مهم است، (برای فهم آن) باید کسی فکر کند، مطالعه کرده باشد، سیاست بلد باشد، قانون بلد باشد، این‌طور نیست که آدم همین‌طور حرفی بزند.

ما به مقطعی رسیدیم که خیلی سخت بود. یک قانونی در مجلس تصویب شده بود که مجبوریم اجرا کنیم. حالا از این طرف می‌خواهیم قانون مجلس را اجرا کنیم، از آن طرف یک قانونی (آژانس) هست که اگر درست اجرا نشود تمام ساختمان را خراب می‌کند.

ظاهرش این است که آمدیم (با قانون مجلس) پایهٔ این ساختمان را محکم کنیم، اما اگر این بولدوزری که انداختند تکه‌ای را خراب کند، اگر مواظب نباشد همهٔ ساختمان را می‌برد؛ خیلی مراقبت می‌خواست به قانون (مجلس) رعایت کنیم، اما روابطمان را با آژانس حفظ کنیم.

اگر می‌گفتیم آژانس برود بیرون! خیلی خوب این‌طور قضاوت می‌شد که فعالیت هسته‌یی ما غیرصلح‌آمیز است. دولت ذره‌یی از قانون (مجلس) کوتاه نیامد، اما هنرمندانه به‌گونه‌یی عمل کردیم که آژانس هم نگفت ایران نمی‌خواهد قانون (آژانس) را اجرا نکند.

مگر همه‌اش می‌خواهیم دنیا را علیه خودمان بشورانیم؟! اگر کسی بخواهد توافق بین دولت و آژانس را مخدوش کند، این دیگر بازی در زمین دشمن است.

 

آخوند روحانی ذلیلانهٔ التماس کرد: خطاب من به طرفهای برجام است! ما به‌خوبی پای امضایمان در برجام عمل کردیم. اما شما کلاه‌تان را قاضی کنید. هیچ کدام‌تان به تعهداتتان عمل نکردید. چین و روسیه نسبتاً تلاش کردند همکاری کنند؛ ۳کشور اروپایی بسیار سست عمل کردند و بی‌عمل بودند، آمریکا هم که تروریسم اقتصادی است.

ما ساختمان برجام را حفظ کردیم. این‌که شما (آمریکا) می‌گویید صندلی ما را بگذارید سر جایش می‌خواهیم برگردیم، این صندلی را ما حفظ کردیم؛ امروز هم مستحکم می‌خواهیم برجام باقی بماند.

امروز بقای و احیا و نشاط برجام در این است که آمریکا دست از تروریسم اقتصادی بردارد. همین! ما شرط نمی‌گوییم، ما توقع نداریم.

آخوند روحانی با سرخوردگی به دولت جدید آمریکا گفت: حالا این دولت که آمده می‌داند که دولت قبلی اشتباه کرده! مقامات عالی‌رتبهٴ آقای بایدن حداقل ۳ تا ۴بار صراحتاً اعلام کردند که فشار حداکثری علیه نظام شکست‌خورده است، اما اونی که مهم است شما می‌خواهید به مسیر تروریسم اقتصادی ادامه بدهید یا نه؟

در این ۳سال به ما ۲۰۰میلیارد دلار ضرر مستقیم زدید و صدها میلیارد دلار ضرر غیرمستقیم. این جنایت است.

شما (بایدن) قبول دارید که ترامپ تروریسم بوده یا نه؟ قدم اول توقف جنایت است! آدم نمی‌تواند جنایت را ادامه دهد بعد بگوید من می‌خواهم کار خوب بکنم! شما هنوز حساب بانک‌های ما را آزاد نکردید.

شما که از روز اول آمدید در کاخ‌سفید اعلام کردید می‌خواهیم در کرونا به همه کمک کنیم، آیا شما به ما کمک کردید؟ آیا مانع ۵میلیارد دلار وام ما از بانک جهانی را برداشتید؟ کمک کنید واقعا! ما توقع زیادی نداریم، ما نکتهٔ بالایی نمی‌گوییم.

دولت جدید آمریکا تروریسم اقتصادی (علیه نظام) را فوراً متوقف کند، این کلید راه است، راه باز می‌شود و کلید اتاق هم باز می‌شود، صندلی هم سر جایش می‌آید، با هم می‌نشینیم، حرف هم می‌زنیم، مشکلی نداریم!

منتها ما در برجام حرف می‌زنیم، بر برجام حرف نمی‌زنیم! اگر می‌خواهید دربارهٔ برجام دو تا ماده اضافه کنید و دو تا ماده را کم کنید، نخیر؛ این خبرها نیست! اما شرط همهٔ اینها این است که شما کار را شروع کنید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf622ef3-efbc-431e-9aaf-08bc4729b1da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات