728 x 90

آخوند روحانی اوضاع رژیم را غیرعادی توصیف کرد

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت خود اوضاع رژیم را غیرعادی توصیف کرد و گفت: وارد یک جنگ تحمیلی شده‌ایم

آخوند روحانی روز ۲۳مرداد ۹۸ گفت:

«شرایط ما شرایط غیرعادی است گاهی بعضی‌ها میگن آقا رئیس‌جمهور در نمی‌دانم سال ۹۵آخر ۹۵اول ۹۶موقع انتخابات این قولها رو داد اینجای ان عمل شد اینجای ان عمل نشد خوب بله آنوقت شرایط عادی بود ما در شرایط تعامل با دنیا داشتیم حرکت می‌کردیم تو آن شرایط بله ما طرح‌های دیگری مد نظر ما بود من الآن صریحاً خدمت ملت ایران اعتراف می‌کنم و اظهار می‌کنم که اون ۹۸یی که ما می‌خواستیم این ۹۸ اون ۹۸ نیست بله ما وارد یک جنگ تحمیلی شدیم دشمن به ما تحمیل ما که آغازگر نبودیم ما که از برجام خارج نشدی ما مذاکرات‌مان را ادامه می‌دهیم ولی اگر در پایان ۶۰روز مذاکرات ما نتیجه نداد حتماً مرحله سوم را هم آغاز خواهیم کرد

 

رئیس‌جمهور ارتجاع در واکنش به بیانیه وزیر خارجه آمریکا و هشدار ساعت شمار در خصوص مقابله با تروریسم صادراتی رژیم، گفت: یک ساعتی اونجا گذاشتند برای این‌که کی تمام میشه این زمان!

آخوند روحانی گفت:

«تازه فهمیدند که با ادامه برجام سال آینده همه تحریم‌های تسلیحاتی برداشته می‌شود دستپاچه شدند یک ساعتی ما توی این میدان گذاشتیم اونها هم یاد گرفتند یک ساعتی اونجا گذاشتند برای این‌که کی تمام میشه این زمان و تحریم تسلیحاتی برداشته می‌شود

هر آنچه در این منطقه قدرتهای بزرگ به‌ویژه آمریکا دارند عمل می‌کنند هدفی جز تفرقه و اخذ همه خزانه‌های کشورهای اسلامی منطقه چیز دیگری هدف اونها نیست و بی‌تردید همه شعارهایی که برای این‌که ائتلاف جدید در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان به‌وجود بیاورند علاوه بر این‌که یک شعار ظاهری ست و عملی نخواهد شد هر مقدار هم بر فرض عملی بشود کمکی به امنیت منطقه نخواهد کرد.»

 

سپاه پاسداران درباره سخنرانی روحانی راجع به فواید برجام در روزنامه خود نوشت: عباراتی نظیر این‌که در صورت ماندن در برجام می‌توانیم از سال آینده وارد تجارت اسلحه شویم و اگر در پایان ۶۰روز دوم اروپا تعهدات را اجرایی نکند، باز هم ۶۰روز فرصت خواهیم داد، اروپا را در محاسبات شکل گرفته خود پایدار کرده و دستیابی نظام به کف منافع خود را نیز محال می‌کند.

ارگان پاسداران هم‌چنین نوشت: طی ۱۵ماهی که از زمان خروج آمریکا از برجام می‌گذرد اروپا...اینس‌تکس را (به‌عنوان یک طرح آمریکایی) روی میز قرار داده است، گزینه‌یی که کف منافع (نظام) را قطعاً تأمین نمی‌کند و ابزاری است برای خرید زمان توسط اروپا و یک جناح داخلی تا دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به‌سر آید.

 

کیهان خامنه‌ای نیز در واکنش به اظهارات روحانی نوشت: روحانی در جلسه هیأت دولت گفت: اگر در پایان ۶۰روز دوم به نتیجه نرسیدیم، حتماً مرحله سوم را آغاز خواهیم کرد و بعد از آن باز هم ۶۰روز فرصت خواهیم داد... این قبیل اظهارنظرها هیچ سنخیتی با ضرب‌الاجل برجامی ‌ندارد.

آمریکا با همراهی اروپا در پی آن است که این پالس غلط را به افکار عمومی‌ ارسال کند که راه‌حل رفع مشکلات تن‌دادن به برجام‌های بعدی (موشکی، منطقه‌یی و...) است.

کیهان درباره اظهارنظر واعظی رئیس دفتر آخوند روحانی مبنی بر جدی شدن مذاکرات با اروپا، نوشت: این قبیل اظهارات، علاوه بر مصداق شوخی تلخ! هم توهین است و هم ارسال پالس به طرف مقابل برای تشدید عهدشکنی و استمرار وقت‌کشی...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/795eee2a-85bf-45b5-af7f-a80fe5f0081e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات