728 x 90

«شبکه سندیکایی جهانی همبستگی و مبارز» متشکل از ۸۰سندیکای کارگری خواستار آزادی مدافعان حقوق کارگران در ایران شدند

اعتراض بازنشستگان در تهران - آرشیو
اعتراض بازنشستگان در تهران - آرشیو

۸۰سندیکای کارگری در جهان از رژیم آخوندی خواستار آزادی تمامی مدافعان حقوق کارگران، روزنامه‌نگاران زندانی و بازداشت‌ شدگان نیشکر هفت‌تپه شدند. این سندیکاها بازداشت و آزار و اذیت بازداشت‌ شدگان روز جهانی کارگر و زندانیان هفت‌تپه را،‌ محکوم کردند. این ۸۰سندیکای کارگری همچنین از رژیم آخوندی ‌خواستند به پیمانهای بین‌المللی، از جمله حق ایجاد تشکل‌های مستقل، برگزاری تجمع، اعتصاب و قراردادهای جمعی احترام بگذارد.

۸۰سندیکا نوشتند: با گذشت دو ماه از تجمع آرام روز کارگر در مقابل مجلس در تهران، اعمال فشار بر زنان و مردان دستگیر شده هم‌چنان ادامه دارد. از پنجاه نفر دستگیر شده که اکثریت آنان با قرار وثیقه و کفالت به‌طور موقت آزاد شده بودند، اکثراًً به دادگاه احضار شده و دائماً تحت فشار قرار دارند.

شبکه سندیکایی جهانی همبستگی و مبارز افزود: آنها از ماه ژانویه ۲۰۱۹خودسرانه و بدون دسترسی به وکیل مدافع در زندان به‌سر می‌برند. آنها عمدتاً به «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام»، «نشر اکاذیب» و «عضویت در یک گروه با فعالیت علیه امنیت ملی» متهم شده‌اند. این اتهامات علیه این روزنامه‌نگاران صرفاً به‌خاطر پوشش خبری تجمعات اعتراضی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه است.

ما سازمانهای سندیکایی امضا کننده این نامه‌ این اعمال سرکوب‌گرایانه و اذیت و آزارهای غیرقابل تحمل علیه سندیکالیستها و فعالآن مدافع حقوق کارگران را قویاً محکوم می‌کنیم.

از رژیم ایران می‌خواهیم که به پیمانهای بین‌المللی که دولت ایران امضا کرده، از جمله حق ایجاد تشکل‌های مستقل، حق برگزاری تجمعات، حق اعتصاب، و حق قراردادهای جمعی، احترام بگذارد.

ما قویاً خواهان آزادی بدون قید و شرط و فوری همه سندیکالیست‌ها، روزنامه‌نگاران و فعالآن زندانی هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3440b950-bfe7-4d78-a200-42dbd2e49c12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات