728 x 90

«داستان ناگفته ایران»، سریال ده شماره‌یی در سایت هیل پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا

داستان ناگفته ایران
داستان ناگفته ایران

هیل نشریه کنگره آمریکا در یک برنامه تلویزیونی، تحت عنوان« ایران: داستان ناگفته»، تروریسم و شیطان‌سازی رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران، قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی و تلاش مخفیانه رژیم برای دستیابی به سلاح اتمی را مورد بررسی قرار داده است:

هیل، نشریه کنگره آمریکا، در یک سریال تلویزیونی ۱۰قسمتی به نام «ایران: داستان ناگفته» که در پایگاه اینترنتی این نشریه پخش می‌شود. به بررسی موضوعاتی نظیر حملات و توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی علیه کشورها و شهروندان خارجی، طرح های تروریستی علیه مخالفان سیاسی و فعالآن مقاومت ایران، نقض وحشتناک حقوق‌بشر، از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی، تلاشهای مخفیانه رژیم برای دستیبابی به سلاح اتمی، کارزار شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران و نقش سازمان مجاهدین در سمت دهی و هدایت اعتراضات و قیام های مردمی، می‌پردازد.

بخش اول این سلسله برنامه که به نقش رژیم آخوندی در انفجار برجهای خُبر در شهر ظهران عربستان سعودی اختصاص دارد، ضمن اشاره به حمله تروریستی رژیم آخوندی به مجتمع مسکونی خُبر در ژوئن ۱۹۹۶که طی آن ۱۹تن از پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده کشته شدند به‌ نقل از یکی از مأموران اف.بی.آی می‌گوید:

اف.بی.آی به سرعت متوجه شد اثر انگشت رژیم ایران در تمام موارد این حمله تروریستی مشهود بود.

گزارشهای دقیقی که توسط گروه اصلی اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران منتشر شد، کمک زیادی به محققاًن کرد. اما اعضای عالیرتبه دولت کلینتون شروع به کم جلوه دادن نقش رژیم ایران کردند. هر چند کلینتون در یک تلگرام مخفی برای سران رژیم اظهار داشت که ایالات متحده شواهد معتبری دارد مبنی بر این‌که رژیم ایران و تروریستهای محلی به‌طور مستقیم در این حمله دخیل بوده‌اند.

چند سال بعد لویی فری مدیر اف.بی.آی در سال ۹۶، در یک سخنرانی در واشنگتن دی سی، دولت کلینتون را به‌خاطر اولویت دادن به سیاست مماشات، محکوم کرد. وی گفت:

آنها نمی‌خواستند با واقعیت و حقیقت مواجه شوند که حکومت ایران ۱۹آمریکایی را به‌قتل رسانده و برج های خُبر را منفجر کرده است.

درست همین ماه، دولت ترامپ رسماًًً گروه سپاه پاسداران را که در پشت حمله خُبر بود به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد.

در سپتامبر گذشته، یک دادگاه فدرال در ایالات متحده، رژیم ایران و سپاه پاسداران را مسئول بمب گذاری برجهای خبر ۱۹۹۶دانست که ۱۹خدمه آمریکایی را کشت. در ۴۰سال گذشته، سپاه پاسداران فعالآنه درگیر تروریسم بوده و گروه‌های تروریستی دیگر را ایجاد، پشتیبانی و هدایت کرده است. این گام تاریخی، حامی اصلی تروریسم دولتی در جهان را از امکانات مالی برای گسترش بدبختی و مرگ در سراسر جهان محروم می‌کند.

هیل سپس در گفتگو با بسام یوسف از اف.بی.آی به‌عنوان محقق اصلی در پرونده برجهای خُبر عربستان گوشه‌های دیگری از این اقدام تروریستی توسط رژیم آخوندی را تشریح کرد.

 

بخش دوم سریال تلویزیونی ایران: داستان ناگفته به بررسی حملات و توطئه‌های تروریستی رژیم علیه مخالفان ایرانی و اعضا و نمایندگان مقاومت ایران در کشورهای اروپایی و آمریکا اختصاص داشت. مجری برنامه تلویزیونی هیل گفت:

در تابستان گذشته جمعیتی در پاریس برای نشست سالانه جنبش ایران آزاد که خواستار پایان رژیم وحشی حاکم بر ایران بود گردهم آمدند.

سیاستمداران برجسته ایالات متحده، هم جمهوریخواهان و هم دموکراتها، مانند بیل ریچاردسون، فرماندار سابق نیومکزیکو، در این گردهمایی سخنرانی کردند.

در همین حال در بلژیک توطئه برای حمله به این گردهمایی مهم، آشکار می‌شود. پلیس و تکنسینهای بمب خودروی یک زوج متهم به کار با یک دیپلمات رژیم ایران را برای بمب‌گذاری در تظاهرات پاریس محاصره کردند.

مظنونین به اندازه کافی مواد انفجاری داشتند که بکشند و زخمی کنند. سفیر لینکلن بلومفیلد می‌گوید رژیم ایران در پشت حملات خنثی شده قرار دارد و مقامات فرانسوی آلمان و بلژیک همه این را تأیید کرده‌اند.

طرح پاریس تأیید می‌کند که چرا ایالات متحده آمریکا رژیم ایران را به‌عنوان حامی شماره یک تروریسم دولتی طبقه‌بندی می‌کند. دهها تن از ناراضیان ایرانی و اتباع خارجی طی دهه‌های گذشته، هدف گروه‌های بمبگذار و جوخه‌های ضربت بوده‌اند. آوریل ۱۹۹۰در سوئیس تروریستهای رژیم ایران یک دیپلمات سابق سازمان ملل و برادر رهبر گروه اصلی اپوزیسیون ایران را به‌قتل رساندند. اوت ۱۹۹۱.... در فوریه ۱۹۹۶در ترکیه. عوامل رژیم ایران یک عضو ارشد مقاومت ایران که از حقوق زنان و پناهندگان ایرانی حمایت می‌کرد را کشتند. سال گذشته طرح های تروریستی افزایش یافت. در مارس ۲۰۱۸. مأموران رژیم ایران در حال برنامه‌ریزی برای بمب‌گذاری در اجتماع اعضای اپوزیسیون ایران در آلبانی بودند که شهردار جولیانی در آن سخنرانی می‌کرد. پلیس آلبانی این حمله را خنثی کرد و سفیر رژیم ایران را در اوت ۲۰۱۸ اخراج کرد. وزارت دادگستری آمریکا دو ایرانی مقیم آمریکا را به‌خاطر اقدام به‌عنوان عامل مخفی رژیم ایران برای جاسوسی روی مراکز یهودی در شیکاگو و تحقیق در مورد اعضای اپوزیسیون ایران در واشنگتن دی.سی برای یک حمله احتمالی محکوم کردند.

تلویزیون هیل سپس در گفتگو با استرون استیونسون، به بررسی عملیات تروریستی رژیم در سالهای اخیر پرداخت. استیونسون با مرور اقدامات تروریستی رژیم علیه جنبش مقاومت در کشورهای مختلف از جمله در فرانسه، ترکیه و آمریکا، با هدایت مستقیم وزارت بدنام اطلاعات آخوندی، نتیجه‌گیری کرد:

رژیم کنونی به هیچ‌وجه قابل دوام نیست. آنها هنوز هم تلاش می‌کنند میلیاردها دلار صرف حمایت از تمام این جنگهای نیابتی در خاورمیانه بکنند و میلیاردها دلار هزینه تلاش برای مخدوش کردن چهره اپوزیسیون شورای ملی مقاومت و حمایت از تلاشهای تروریستی در سراسر جهان می‌کنند. این پایدار نیست و مردم در طول ۱۶ماه گذشته به خیابانها و تمام شهرها در ایران آمده و فریاد می‌زنند: «فکری به‌حال ما کن. سوریه را رها کن. حزب‌الله را رها کن». دستمزدهای ما را پرداخت کنید."

اقتصاد رژیم فاسد حاکم بر ایران در حال فروپاشی است و آخوندها در آخرین گام قرار دارند و نقطه چرخش دارد می‌رسد که آنها از قدرت جارو شوند.

 

قسمت اول این سریال به نقش رژیم در انفجار برجهای «خوبر» در عربستان سعودی در سال ۱۹۹۶ میلادی می‌پردازد.

 

در قسمت دوم اقدامات تروریستی رژیم در اروپا از جمله طرح شکست‌خورده رژیم برای بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت ایران در تیرماه سال ۹۶ بررسی شده است.

 

قسمت سوم این مجموعه به پرونده رژیم برای ساختن بمب اتمی و نقش مقاومت ایران در افشای این پروژه پرداخته است.

 

جوامع ایرانیان مقیم آمریکا در توضیح این مجموعه تلویزیونی گفته است: «مجموعه تلویزیونی "داستان ناگفته ایران" به جنبه‌های چالش برانگیزی از روابط آمریکا با رژیم ایران می‌پردازد که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این‌که آیا تغییر رژیم در ایران بدون دخالت نظامی خارجی امکان‌پذیر است یا خیر. در این مجموعه نظرات تخصصی کسانی طرح می‌شوند که در خطوط مقدم مبارزه با تروریسم، گسترش تسلیحات هسته‌یی و نقض حقوق‌بشر قرار دارند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43f5e14d-d5bd-4f46-8dd1-89cc645d657c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات