728 x 90

اتمي رژيم,اعمال تحريمات عليه رژيم,

کارشناسان می‌گویند رژیم ایران اورانیوم کافی برای تولید ۴بمب اتمی را در اختیار دارد

-

سایت غنی سازی اورانیوم در نطنز
سایت غنی سازی اورانیوم در نطنز
رژیم چندهفته، چند ماه یا چند سال از بمب اتمی فاصله دارد؟ این سؤالی است که پس از گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح است، چرا که این گزارش هیچ تردیدی باقی نگذاشته است که رژیم ایران دنبال بمب اتمی است.
کارشناسان می‌گویند رژیم ایران اورانیوم کافی برای تولید ۴بمب اتمی در اختیار دارد.
مرکز سیاست ۲حزبی آمریکا طی گزارشهایی، روند پیشرفت برنامه هسته‌یی رژیم ایران را دنبال کرده است. بر اساس برآورد این مرکز که در واشنگتن پست درج شده اگر رژیم ایران تصمیم بگیرد می‌تواند با استفاده از ذخایر و توانایی غنی‌سازی موجودش، ظرف ۶۲روز اورانیوم کافی غنی‌شده با درجه بالا برای سلاح هسته‌یی تولید کند.
بازرسان بین‌المللی فقط هر ۲ماه یک بار تأسیسات رژیم ایران را بازرسی می‌کنند. یعنی قبل از این‌که جامعه بین‌المللی بفهمد که چه شده، رژیم تهران به توانایی تولید اورانیوم با غنای بالا، برای ساخت بمب نزدیک شده است.
علاوه بر این، مدت زمان غنی‌سازی اورانیوم از ۳/۵درصد به ۲۰درصد، چهار پنجم زمانی است که اورانیوم ۳/۵درصد به ۹۰ درصد تبدیل می‌شود. رژیم تهران با ادامه تولید اورانیوم غنی‌شده ۲۰درصدی، زمانی را که برای تهیه اورانیوم با درجه تسلیحاتی لازم است به طرز فوق‌العاده‌یی کاهش خواهد داد. همین که رژیم بیش از ۱۵۰کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۲۰درصدی به‌دست بیاورد فقط ۱۲روز نیاز خواهد داشت تا مواد انشقاقی کافی برای ساختن یک بمب را تولید کند. رژیم در حال حاضر حدود ۷۰کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰درصد دارد.
به‌دلیل این وضعیت است که زنگهای خطر در مورد تهدید اتمی آخوندها به صدا درآمده است. به گفته ایلیانا رزلهتینن رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای متوقف کردن آخوندها زمان در حال «تیک تاک» است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d850d525-e225-40cc-b2d1-0398ff1a8435"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات