728 x 90

-

اعتراف رژیم به بحران در بازار ارز

-

مشکل ارزی
مشکل ارزی
بازار ارز در ایران بحرانی است. رسانه‌های حکومتی با عنوان «نتایج معکوس مداخله در بازار ارز» و «ارز، پس‌انداز جدید ایرانیان» به این بحران اعتراف می‌کنند. قیمت دلار در بازار ارز مستمر در حال نوسان است و ارزش ریال مستمر پایان می‌آید.
کارشناسان اقتصادی رژیم می‌گویند به‌دنبال اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی از سیستم بانکی کشور، اعتماد مردم به این سیستم شکسته است؛ فضای روانی جامعه به‌خاطر تهدیدهای تازه‌یی که به‌دنبال طرح ترور سفیر عربستان سعودی آغاز شده، تیره شده و از اینها مهم‌تر، رکود ناشی از تحریمهای بین‌المللی در همه بخش‌های اقتصادی، باعث شده که مردم به بازار ارز هجوم بیاورند.
روزنامه حکومتی شرق، با عنوان «ارز، پس‌انداز جدید ایرانیان» می‌نویسد: «… . قیمت دلار و دیگر ارزهای رایج در بازار سوار بر موج گرانی پیش می‌روند و ریال ایران عملاً شانسی برای برابری در مقابل آنها ندارد».
این روزنامه حکومتی می‌افزاید: سیاستهای جدید اتخاذ شده از سوی بانک مرکزی، بازار ارز را این روزها با تلاطم مواجه کرده و قیمت دلار روندی صعودی را طی می‌کند».
روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد هم در گزارشی با عنوان «نتایج معکوس مداخله در بازار ارز» می‌نویسد: «چند نرخی شدن قیمت دلار در بازار که به مرور بر تعداد آنها نیز افزوده می‌شود، از نظر کارشناسان با تردیدهایی در کنترل شکاف قیمت ارز همراه شده است». در حال حاضر تفاوت قیمت دلار دولتی و آزاد به بیش از ۲۰۰تومان رسیده است.
روزنامه حکومتی اعتماد یکی از مهمترین دلایل سرازیر شدن نقدینگی به بازار ارز را «بروز بحران شدید در بازار بورس می‌داند». ظرف ۲هفته گذشته بورس تهران شاهد ۳افت پیاپی بوده که باعث شده ۱۱۷میلیارد تومان سرمایه از آن خارج شود. به اعتراف این منبع حکومتی از آن‌جا که سایر بخش‌های اقتصاد در نتیجه تحریمهای بین‌المللی از نفس افتاده‌اند، بخش عمده‌ای از این سرمایه می‌تواند روانه بازار ارز شده باشد.

کارشناسان اقتصادی رژیم با روند جاری امیدی به افزایش ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85c84591-30af-49d8-8e72-36c5b86d3195"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات