728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

تظاهرات در سوریه ادامه دارد

-

تظاهرکنندگان در سوریه عکس بشار اسد را به آتش می‌کشند
تظاهرکنندگان در سوریه عکس بشار اسد را به آتش می‌کشند
قیام‌کنندگان شجاع سوریه روز گذشته نیز در تظاهرات خود خواستار سرنگونی رژیم بشار اسد شدند.

منطقه بابا عمرو در حمص، نمر در استان درعا، کفرنبیل در استان ادلب مردم دلیر سوریه دست به تظاهرات زدند. بر اثر رگبار نیروهای ارتش بشار اسد، یکی از قیام‌کنندگان در منطقه بابا عمر شهر حمص به قتل رسید. در شهر نمر حداقل 6تن از تظاهر‌کنندگان دستگیر شدند. در کفرنبیل نیروهای امنیتی به مردم حمله کرده و خیابانهای اصلی شهر را بستند.

هم‌چنین شهرهای مختلف سوریه شاهد تظاهرات دانش‌آموزان بود.
نیروهای امنیتی بشار اسد برای سرکوب دانشجویان و متفرق کردن تظاهرات دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه درعا به این دانشکده حمله کرده و با شلیک رگبار مسلسل تظاهرات دانشجویان را که علیه بشار اسد شعار می‌دادند، به‌هم زدند و تعدادی از دانشجویان را دستگیر کردند.
نیروهای امنیتی بشار اسد روز گذشته 4تظاهرکننده سوری و یک ارتشی جدا شده را به قتل رساندند.
هواپیماهای ارتش بشار اسد روز گذشته با پروازهای متعدد بر روی شهر حما، تظاهرات مردم این شهر را زیر نظر داشتند.

از سوی دیگر تلویزیون سی.ان.ان طی گزارشی درباره شکنجه و کشتار در بیمارستانهای سوریه توسط نیروهای بشار اسد گفت: «یک پزشک که مخفیانه مجروحان را مداوا می‌کند، اعلام کرد: در بیمارستانها مجروحان را کتک می‌زنند و به آنها آب و آنتی‌بیوتیک نمی‌دهند و عمل جراحی انجام نمی‌دهند تا این‌که بیمار بمیرد. آنها می‌خواهند افراد مجروح فقط یک یا 2روز زنده بمانند تا بتوانند اطلاعات مشخصی را از آن فرد به‌دست بیاورند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c230cbd-e771-464e-b449-55b3d48f1e9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات