728 x 90

ترور سفير عربستان در آمريكا,صدور تروريسم رژيم به ك

انزوای رژیم پس از افشای طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن

-

خالد الدخیل استاد جامعه‌شناسی عربستان
خالد الدخیل استاد جامعه‌شناسی عربستان
افشای طرح ترور رژیم ایران در واشنگتن این رژیم را بیش از پیش منزوی می‌کند. جز نوری مالکی در عراق و حزب‌الله در لبنان کسی در کنار این رژیم باقی نمی‌ماند. گزارشی از الجزیره:
در ۱۱اکتبر، وزیر دادگستری آمریکا اریک هولدر با برملا کردن طرح رژیم ایران برای هدف قرار دا‌دن سفیر عربستان در واشنگتن عادل الجبیر بمب را منفجر کرد.

خالد الدخیل استاد جامعه‌شناسی عربستان می‌گوید: … به نظرم رژیم ایران در رابطه با این موضوع در تنگنا است. داستانی که آمریکا عنوان کرده منسجم است. عملیات از ابتدا تحت کنترل اطلاعات آمریکا بوده است. منصور ارباب سیار که قرار بوده عملیات را اجرا کند، با مأمور اف.بی.آی در داخل کارتلهای قاچاق مواد مخدر بوده است. در نتیجه تحت نظارت اطلاعات آمریکا بوده است. الآن در اسناد، حسابهای مالی، اسامی و مدارک، موضوع یک پرونده قضایی است. … طرف ایرانی در اظهاراتش و در اظهاراتی که بعضاً با دستپاچگی صورت می‌گیرد، چیزی ندارد. ابتدا همان‌طور که می‌دانید، علی خامنه‌ای داستان را کاملاً تکذیب کرد و آن را سخیف دانست که شایسته بحث بر سر آن نیست. بعد از 2روز صالحی وزیر خارجه رژیم ایران وارد شد و پیشنهاد کرد که اطلاعاتی که آمریکا در رابطه با این پرونده دارد در اختیار ایران قرار دهد. اما آمریکا رد کرد. برای این‌که آمریکا می‌خواهد اقدامات قضایی را ادامه دهد و خواستار تحویل دادن متهم دیگر یعنی شکوری در تهران شد. واکنش سوم رژیم ایران این بود که گفت شاید کسی که در این موضوع دست دارد دشمن منافع ایران یعنی مجاهدین خلق است. یعنی شما در برابر اظهارات مطبوعاتی مختلف و متناقض از سوی ایران هستید. اما در طرف آمریکا موضوع قانونی است.

… مشکل اصلی با رژیم ایران نظام سیاسی حاکم بر ایران است که یک نظام مذهبی است. دولت مذهبی الزاماً یک دولت فرقه‌ای است. … ایده‌این رژیم، به قرون وسطی برمی‌گردد و نام آن ولایت‌فقیه است و به دموکراسی ایمان ندارد. این رژیم فرقه‌گرا در منطقه منزوی می‌شود و کسی جز نوری المالکی و حسن نصرالله در لبنان کنارش نخواهد بود و خودش را در تنگنا خواهد یافت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e1a88c1-2e59-4f1f-a407-3a988c602dee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات