728 x 90

اعتراض عليه مالكي,دستگيرى,گسترش اعتراضها در عراق,

اعتصاب کانون وکلای استان صلاح‌الدین عراق در اعتراض به دستگیریهای خودسرانه

-

انجمن وکلا و حقوقدانان شمال عراق
انجمن وکلا و حقوقدانان شمال عراق
تمامی پرسنل کانون وکلای استان صلاح‌الدین عراق در اعتراض به دستگیریهای خودسرانه در این استان بدون حکم قضایی یک اعتصاب 3روزه را شروع کردند. به گزارش تلویزیون الشرقیه برخی وکلا گفتند که هیچ طرف قضایی در استان در جریان دستگیری دهها تن از اهالی این استان قرار نگرفته کما این‌که دلائل واقعی این دستگیریها هم‌چنان نامشخص می‌باشد.
وکیل سفیان عباس گفت: «بر اساس دستورات استاد محمد فیصل، رئیس کانون وکلا، کانون وکلای استان صلاح‌الدین در اعتراض به دستگیریهای کور و خودسرانه اهالی استان صلاح‌الدین و دیگر استانهای شمالی و جنوبی توسط دولت مرکزی تصمیم به اعتصاب کامل گرفت».

یکی از وکلای اعتصاب کننده گفت: «نارضایتی شدیدی از دولت مرکزی در بغداد وجود دارد. از طرف وکلای صلاح‌الدین از آنها خواستار آرامش و آزادی تمامی بیگناهان و حسابرسی از مقصران هستیم. ما خواهان حسابرسی از مقصران در تمامی نقاط و در تمامی زمینه‌ها اعم از فساد اداری و تجاوز به حیات شهروندان و سرقتهایی که رخ می‌دهد، هستیم».
یکی دیگر از وکلا گفت: «این اعتصاب ما در اعتراض به دستگیرهای خودسرانه توسط دولت مرکزی است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/607b32ee-6b75-4fac-ae82-28cecc45387c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات