728 x 90

ترور سفير عربستان در آمريكا,حمله به احمد ي نژاد,

احمدی‌نژاد حرفهای بی‌ربط می‌زند

-

پاسدار احمدی‌نژاد
پاسدار احمدی‌نژاد
حرفهای بی‌ربط می‌زند، طفره می‌رود، می‌خواهد اذهان را منحرف کند، وقتی درباره سوریه می‌پرسید از بحرین می‌گوید، وقتی از یمن می‌پرسید درباره مصر حرف می‌زند، حتماً این فرد را می‌شناسید، این تصویری است که تلویزیون الجزیره از پاسدار احمدی‌نژاد ارائه می‌دهد.
«جنوی عبدو» مدیر برنامه‌ایران در مرکز «سنتری» و شبکه امنیت ملی آمریکا درباره این اظهارات وی مصاحبه با الجزیره انجام داده است:

گزارش تلویزیون الجزیره انگلیسی:

هر سؤالی که از احمدی‌نژاد می‌شد، او موضوع را برمی‌گرداند روی آمریکا، چرا؟

جنوی عبدو: بله، همین طور است، همه چیز را به آمریکا برمی‌گرداند. به نظر می‌رسد که او تلاش می‌کند تا توجهات را از روی ایران برگرداند. او حتی می‌گفت ایران هرگز تمایلی برای اتخاذ یک اقدام نظامی علیه آمریکا نشان نداده است و موضوع را به مسأله تسلیحات کشتار جمعی عراق می‌کشاند تا مصاحبه را کاملاً منحرف کند و تمرکز را روی آمریکا بیندازد.

احمدی‌نژاد گفت این اتهام برای ایجاد شکاف میان ایران و عربستان سعودی است، نظر شما چیست؟

جنوی عبدو: سالهای متمادی است که یک شکاف منطقه‌یی میان رژیم ایران و عربستان سعودی وجود داشته است، لذا این حرف مسخره و احمقانه است. به نظر من این یکی از ضعیف‌ترین جنبه مصاحبه او بود. آن‌چه در بحرین می‌گذرد، نشان‌دهنده همین شکاف است. موضوع بحرین، جنگ میان رژیم ایران و عربستان سعودی است. لذا این بحث ناپخته‌یی بود.

اگر به پرونده‌های ویکی‌لیکس توجه کنیم، در آوریل ۲۰۰۸، پادشاه عربستان به آمریکا گفته بود که باید سر مار را قطع کنید. همین نشان می‌دهد که رژیم ایران و عربستان سعودی، دوستان نزدیکی نبودند.

جنوی عبدو: دقیقاً همین‌طور است… به نظر من توطئه‌یی که توسط ایالات متحده آمریکا کشف شده، به‌رغم سطح دخالت رژیم ایران در آن، تنها اولین قدم در مسیر تخاصم در یک جاده طولانی است که در اثر این رقابت، روی منطقه سایه خواهد افکند.

عمده حرفهایی که احمدی‌نژاد می‌زد، هم برای مصرف داخلی و هم مصرف بین‌المللی داشت.

او حرفهای متناقضی می‌زد. از یک سو از قیام یک کشور حمایت می‌کند و از سوی دیگر از دولت اسد در سوریه که قیام این کشور را سرکوب کرده، حمایت می‌کند. لذا در این باره هم جواب‌هایش متناقض و دوگانه داد. البته معلوم است که قیام سوریه به نفع رژیم ایران نیست. آنها می‌خواهند اسد در قدرت باقی بماند، لذا آنها از میان قیامها آن‌چه با منافعشان همسو است را انتخاب می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccf8a0a6-8608-420a-98e1-2081a5f9604d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات