728 x 90

كنفرانس ژنو- 900631,كميسارياي پناهندگان,

کمیساریای عالی پناهندگان به مقاومین ایرانی در عراق می‌پردازد

-

کنفرانس چشم اندازها - اشرف -
کنفرانس چشم اندازها - اشرف -
روزنامه لوتام سوئیس-۲۴سپتامبر ۲۰۱۱
کمیساریای عالی پناهندگان
به مقاومین ایرانی در عراق می‌پردازد
رئیس‌جمهور منتخب مقاومت
صدای مقاومین اشرف است
حامیان شورای ملی مقاومت ایران یکبار دیگر در ژنو گرد آمدند تا سازمان ملل را به حفاظت از مبارزین ایرانی کمپ اشرف وادار کنند،

روز پنجشنبه وقتی که مریم رجوی برخاست تا در سالن ویکتوریا هال ژنو رشته کلام را به‌دست گیرد، لبخند و اطمینان خاطر یک فاتح را بر چهره داشت.

رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران صدای مقاومین اشرف است.

در این کمپ واقع در عراق ۳۴۰۰ پناهنده عضو اپوزیسیون در تبعید رژیم تهران مستفر هستند. در آوریل گذشته، ۳۶تن از آنها طی حمله نیروهای عراقی جان باختند.

بنا‌ به گفته شورای ملی مقاومت ایران، پناهندگان ایرانی در حال حاضر در معرض تهدید از سوی حکومت بغداد هستند که در سازش با رژیم ایران است و یک اولتیماتوم تا پایان سال جاری برای تخلیه این منطقه صادر کرده است.

کنفرانسی که روز پنجشنبه سازماندهی شده بود، فرصتی بود برای شورای ملی مقاومت که یک بار دیگر به جامعه بین‌المللی در مورد وضعیت اشرف هشدار بدهد

. اما این بار یک دلیل برای رضایت خاطر وجود داشت: هفته پیش، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ساکنان کمپ اشرف را به‌عنوان متقاضیان پناهندگی به‌رسمیت شناخت. رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران گفت: «این خوب است ولی کافی نیست. کمیساریای عالی پناهندگان بایستی استاتوی تمام‌عیار پناهندگی را برای کلیه ساکنان اشرف به‌رسمیت بشناسد».

مریم رجوی دولت آمریکا را فراخواند که اشرفیها را از لیست خود خارج کنند. سازمان مجاهدین خلق ایران که آنها عضو آن هستند از سال ۱۹۹۷، زمانی که واشنگتن و تهران مشغول تحکیم روابط خود بودند، در لیست ایالات متحده قرار گرفته است.

چندین شخصیت معتقد به مبارزه ساکنان اشرف از جمله آمریکاییهای بسیاری هم‌چون شهردار نیویورک رودی جولیانی، یکی پس از دیگری در پشت تریبون قرار گرفتند. در میان حامیان سوئیسی، عضو شورای اداری ژنو رمی پاگانی و پارلمانتر اریک و روز بچشم می‌خوردند. اریک و روز گفت «قهرمانان اشرف قربانی یک محاصره ضدانسانی هستند». این پارلمانتر افزود: «سازمان ملل بایستی تکان بخورد تا یک اکیپ ناظر در محل مستقر کند. اگر خونی بر زمین بریزد ما آنها را مسئول خواهیم دانست».. رودی جولیانی در حالی که به‌گرمی مورد تشویق قرار گرفت گفت: «نباید درنگ کنیم چون ساکنان اشرف تهدید».

هر کدام از اقدامات مقاومین ایرانی در جهان همراه با ارتشی از حامیان پر شور صورت می‌گیرد.

یک سخنگو توضیح می‌دهد که منابع مالی منحصراً از جامعه ایرانیان ناشی می‌شود تلویزیون مقاومت، مستمراً برنامه‌های همیاری تلویزیونی برای جمع‌آوری پول برگزار می‌کند. «آخرین بار ۳میلیون دلار (معادل ۲میلیون و۷۰۰هزار فرانک سوئیس) جمع‌آوری گردید».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3e8ee57-c690-4d32-b26f-c3a9a45a50f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات