728 x 90

-

اجلاس دوحه برای بهره‌برداری از گاز مایع

-

 دوحه
دوحه
نیاز به ال.پی.جی یا گاز مایع رو به افزایش است. تنها در سال گذشته میلادی تقاضا برای تهیه این انرژی ۳درصد رشد داشته است. رشد این امر بسیاری از کارشناسان را برآن داشته است تا با حضور در دوحه پایتخت قطر که میزبانی بیست‌وچهارمین گردهمایی گاز مایع را برعهده دارد، راههای گسترش این صنعت را بررسی کنند.

یک کارشناس می‌گوید: در حالی که صنایع در شرایط فعلی جهان دوره سختی را تجربه می‌کنند باید گفت برعکس این صنعت دوره خوبی داشته است. به این دلیل که بازارهای صنایع ما در کشورهای در حال توسعه و در کشورهایی قرار گرفتند که پیش از این رکورد اقتصادی را تجربه نکردند. کارشناسان در حوزه انرژی پیش‌بینی کردند که تقاضای گاز مایع تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲برابر شود.

دغدغه اصلی این گردهمایی نبود زیر ساختهای لازم و ضعف در سیستم توزیع و انتقال این نوع از انرژی است. دغدغه‌یی که حل آن در وهله اول سرمایه‌گذاری و صرف زمان بیشتر است.

از گاز مایع می‌توان در گرمایش واحدهای مسکونی و تجاری و هم‌چنین به‌عنوان سوخت آشپزخانه و روشنایی و هم‌چنین در بخش صنعت استفاده کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f9e8f27-fad3-4e69-aadc-8493950a586e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات