728 x 90

-

اقتصاد جهانی در مرحله خطرناک

-

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول
کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول
سیاست گذاران سراسر جهان باید متحد شوند و با اقدامی جسورانه مانع یک بحران مالی شوند، چرا که اقتصاد جهانی در مرحله خطرناک جدیدی قرار گرفته است.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول در کنفرانس «چالشها و راه کارهای پیش روی اقتصاد جهانی» در واشنگتن نسبت به آینده اقتصاد جهان اعلام خطر کرد.

وی گفت: «از ۳سال پیش پس از سقوط بانک لیمن برادرز هنوز هم تا امروز چشم‌انداز اقتصادی بحرانی است. ضعیف شدن فعالیتهای اقتصادی و افزایش خطر رکود اقتصادی ما را وارد مرحله جدیدی از خطر بحران کرده است. بحران بدهی در منطقه یورو بدتر شده است و فشارهای مالی رو به افزایش است. بدون اقدام دستجمعی مؤثر این خطر وجود دارد که اقتصادهای عمده به جای پیشرفت به جلو دچار لغزش شوند».

رئیس صندوق بین‌المللی پول هم‌چنین معتقد است که بانکهای اروپایی به افزایش سرمایه نیاز مبرم دارند. هرچند که بیشتر بانکهای اروپایی از آزمایش مقاومت سنجی در مقابل بحران مالی موفقیت‌آمیز خارج شده‌اند اما سرمایه‌گذاران رغبت چندانی برای سرمایه‌گذاری در این بانکها ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a4ced548-dbad-4336-8827-63c01681aeb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات