728 x 90

-

شهر داکار رو به رشدترین شهر جهان

-

شهر داکار بنگلادش روبه گسترش
شهر داکار بنگلادش روبه گسترش
«داکار» پایتخت بنگلادش رو به رشدترین شهر جهان است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵، ۲۰میلیون نفر در این شرکت ساکن شوند.

برای محمود وضعیت کسب و کار خوب است. او یک مغازه کوچک برای فروش ماشینهای بازی دارد و بیشتر از همیشه پول در می‌آورد. بسیاری از مردم داکار در حال کسب ثروت هستند و زندگی محقرانه را پشت سر می‌گذارند. این منطقه محل زندگی تعداد زیادی از مردم طبقه متوسط داکار است. محمود در ۱اتاق با همسر و ۳ فرزندش زندگی می‌کند.

پایتخت بنگلادش به‌اندازه «بروکسل» وسعت دارد ولی جمعیت آن ۱۰برابر بیشتر است. در این شهر دیگر فضایی برای ۱۳میلیون نفر که در این‌جا زندگی می‌کنند وجود ندارد. سازندگان ساختمان با ماکزیمم سرعت کار می‌کنند. آنها حتی به داخل نهرها وارد شده‌اند. اجاره خانه در این شهر رو به افزایش است و صاحب خانه‌ها درآمد خوبی دارند. «انور حوسی» می‌گوید تعداد زیادی هستند که خواهان زندگی در این محل هستند.

در این بنا که فقط از چوب و تکه فلزات، ساقه‌های نی خیزران و چوب ساخته شده، بیش از ۱۰ خانواده زندگی می‌کنند. چون تقاضا برای این نوع محیطهای زندگی در حال افزایش است.

هرساله ۴۰۰هزار نفر از سایر نقاط به داکار اضافه می‌شوند. بانک جهانی این شهر را رو به گسترش‌ترین شهر جهان نامیده است. اما چه چیز این مردم را به این‌جا می‌کشاند؟

«نظرالاسلام» که در بخش مرکز مطالعات شهری کار می‌کند می‌گوید: امکانات برای درآمد بیشتر همیشه در شهرها بیشتر است و هرچه شهر بزرگتر باشد جاذبه بیشتری دارد.

بر طبق پیش‌بینی سازمان ملل تا سال ۲۰۲۵، ۲۰میلیون نفر از مردم بنگلادش داکار را خانه خود خواهند دانست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9bfa087b-e3cc-418f-a44c-29e6393ed95d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات