728 x 90

آلودگي هوا,

کی گفته هوای تهران آلوده‌تر شده؟

-

آلودگی هوای تهران آذر89
آلودگی هوای تهران آذر89
به گزارش رسانه حکومتی خبرآنلاین اول شهریور، شهرداری تهران اعلام کرده است آلودگی هوای پایتخت در سال ۹۰، در ۲۰۰سال گذشته بی‌سابقه بوده است، اما وزارت بهداشت معتقد است از میزان آلودگی هوا حتی کم هم شده!

آلودگیهای زیست محیطی در تهران به حدی افزایش یافته است که رسانه‌ها و ارگانهای و ایادی رژیم، با پرت و پلاگوییها هم نمی‌توانند آنها را بپوشانند، درحالی که شهرداری تهران از آلودگی تهران حرف می‌زند، وزارت بهداشت حاشا می‌کند و در این درحالی است که مزارع نیز با فاضلاب! آبیاری می‌شوند. به گزارشی در این رابطه که در رسانه‌های خود رژیم درج شده است توجه کنید!

«رئیس دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت امروز در یکی نشست خبری گفت: ”گفته می‌شود از آلودگی هوای تهران آماری داده نمی‌شود و بیماران ناشی از آن نیز تعداد مشخصی ندارند در حالی که تحلیل کامل آلودگی هوای تهران گزارش شده است و بر اساس ۸۰هزار داده‌ای که در شهر تهران تحلیل شد آن را رسانه‌یی کردیم“.
به گفته کاظم ندافی، روزهای خوب روزهایی هستند که غلظت آلاینده‌های موجود در هوا از نصف استاندارد پایین‌تر باشد: ”در سال ۸۹ تعداد روزهای با هوای خوب صفر بوده است. همچنن هوای متوسط که مقدار آلایندههای موجود در آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حد مجاز است در سال ۸۹ در بهار ۳۵روز، در تابستان ۵روز، پاییز ۷روز و زمستان ۱روز که جمعا در سال ۸۹، ۶۸روز هوای پاک داشتیم. در بقیه روزها هوا دارای درجه‌ای از ناسالمی بوده است و یک روز در تابستان سال گذشته وضعیت به‌حالت خطرناک رسید“.
ندافی معتقد است آلودگی هوای تهران در طی ۱۰سال گذشته کاهش یافته است: ”در ایران استاندارد کیفیت هوا ارتقاء یافته است و حتی از حد مجاز آن پایین‌تر آمده است لذا این موضوع باعث شده غیرمجازها بیشتر شوند. این استانداردها در مرداد ۸۸ توسط هیأت دولت تصویب شد که مطابق بالاترین استانداردهای جهانی است. خروج یک میلیون خودروی فرسوده و رعایت برخی استانداردها توسط خودروهای جدید کیفیت هوا را بهتر کرده است البته ما از کیفیت هوا راضی نیستیم“.
رئیس دفتر سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره میزان مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا هم گفت: ”در سال گذشته ۳هزارو ۶۰۰نفر بر اثر آلودگی هوا دچار مرگ‌ومیر شدند اما این کار یک کار بالینی نیست که فرد معاینه شود بلکه بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک است“.
این در حالی است که یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز گفت: ”وضعیت آلودگی هوای امروز تهران به ۱۰سال پیش پایتخت مکزیک شبیه است. از نظر ذرات معلق هم شبیه عراق هستیم و در مجموع از نظر کیفیت هوا وضعیت خوبی در دنیا نداریم“.
به گفته او با گذشت ۵ماه از سال ۹۰، تهران یک روز هم هوای پاک نداشته و در نیمه دوم سال به‌خاطر پایداری و وارونگی هوا، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که آلودگی هوا و انباشت آلایندهها افزایش یابد: ”۱۰سال پیش که برای نخستین بار بحث آلودگی هوا راه افتاد گفتیم اگر کاری نکنیم وضعیت بدتر می‌شود، حالا هم می‌گویم اگر کار جدی نکنیم ۱۰سال بعد اوضاع خیلی بدتر می‌شود“.
به گفته رشیدی، ۷۵ تا ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران به خودروهای شخصی و موتورها ربط دارد: ”این درحالی است که خروجی اگزوز برخی خودروهای خارجی، از هوای تهران هم سالمتر است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccfd2f7e-06d5-4f3b-b588-450c1f9df26d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات