728 x 90

افزايش فشار بر زندانيان,خانواده زندانيان ,

۷۰روز بی‌خبری از وضعیت و شرایط یک زندانی سیاسی مبتلا به سرطان

-

زندانی سیاسی آقای علی معزی
زندانی سیاسی آقای علی معزی
بی خبری کامل از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی علی معزی که بیش از۲ ماه است در سلولها انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه‌گاه وزارت اطلاعات به‌سر می‌برد.
زندانی سیاسی علی معزی ۵۸ ساله که مبتلا به سرطان پیشرفته مثانه می‌باشد. بیش از ۷۰ روز است که با یورش مأموران وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر و به سلولها انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه‌گاه وزارت اطلاعات منتقل شده است. از زمان انتقال تاکنون از وضعیت و شرایط او هیچ خبری در دست نیست.
خانواده معزی از زمان ربودن عزیزشان تا به‌حال هیچگونه تماس یا ملاقاتی با او نداشته‌اند. آنها تقریباً به‌صورت روزانه به دادستانی تهران و زندان اوین مراجعه می‌کنند. اما عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران و از سرکوب کنندگان زندانیان سیاسی حاضر به روبه‌رو شدن با این خانواده و پاسخگویی به آنها در مورد وضعیت و شرایط عزیزشان نمی‌باشد.
زندانی سیاسی علی معزی به‌دلیل تومور مثانه تا به‌حال ۲ بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است. آخرین باری که مورد عمل جراحی قرار گرفت مدتی قبل از بازداشت وی بود او در حال گذراندن دوران نقاهت و زیر نظر پزشکان متخصص قرار داشت و هر هفته می‌بایست آمپولی به وی تزریق می‌شد. اما از زمان انتقال به سلولهای انفرادی بازجویان وزارت اطلاعات حاضر به گرفتن آمپولهای وی نیستند. عدم تزریق به موقع این آمپولها جان او را در معرض خطر جدی قرار خواهد. آقای معزی هم‌چنین به‌دلیل شکنجه‌های که در دهۀ ۶۰ و ۸۰ متحمل شده است دچار ناراحتیهای متعدد کلیوی از قبیل، هیدرونفروز، سنگ کلیه، تنگی حالب و نیز بیماری چسبندگی و انسداد روده کوچک و واریس می‌باشد.
زندانی سیاسی علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ ۶۰ می‌باشد که در آن دوران در زندانهای اوین، قزل‌حصار و گوهردشت تحت شکنجه‌های قرون‌وسطایی قرار گرفت. او هم‌چنین در سال ۱۳۸۷ به‌دلیل حضور فرزندانش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر و چند سال در زندان گوهردشت کرج به‌سر برد و پس از طی کردن محکومیت غیرقانونی و غیرانسانی آزاد گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3fbd515-f497-4a5f-b981-f56cb95c5bfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات