728 x 90

ماهواره,

جمع‌آوری آنتنهای ماهواره، این بار در سعادت آباد

-

جمع‌آوری بشقاب‌های ماهواره‌ای - آرشیو
جمع‌آوری بشقاب‌های ماهواره‌ای - آرشیو
در ادامۀ حملات وحشیانه و هجوم های ناگهانی مأموران انتظامی رژیم آخوندی، به منازل مسکونی و حریم های خصوصی شهروندان جهت جمع‌آوری گیرنده‌های ماهواره، منابع خبری از هجوم مجدد مأموران و این بار به محله سعادت آباد تهران خبر دادند. طی هفته‌ای که گذشت، مأموران سرکوبگر انتظامی در چندین عملیات ویژه و ضربتی، روز جمعه بیست‌و یکم مرداد ماه، به‌صورت کماندویی به منازل شهروندان حمله کرده و با ورود به حریم خصوصی شهروندان، اقدام به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره نموده و برخی را از ساکنان را نیز در این زمینه دستگیر و به بازداشتگاه منتقل کرده بودند.
به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران، سه‌شنبه گذشته ۲۵ مرداد ماه، اکیپ ویژه عملیات پلیس تهران با همراهی برخی نیروهایی که لباس‌شخصی بر تن داشته‌اند به منازل سعادت آباد تهران هجوم بردند.
یکی از ساکنان محل به کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران گفت:“در این هجوم مأموران ضمن ایجاد رعب و وحشت در ساکنان محل اقدام به تخریب دیشهای ماهواره روی پشت‌بام منازل کردند“.‏ هم‌چنین مأموران پلیس به منازل مردم وارد شده و اقدام به تهدید و ارعاب ساکنان محل نموده‌اند. مأموران کماندویی پلیس نیز با طناب از دیوار منازل مردم با لا رفته و از ایوان وارد منازل مردم شده‌اند.
در این حمله برخی مأموران لباس‌شخصی نیز حاضر بوده‌اند و به گفته منابع محلی برخی از آنها نقش فرماندهی حملات را برعهده داشته‌اند. نیروهای لباس‌شخصی ضمن حضور اقدام به فیلمبرداری و عکاسی از این حملات کرده‌اند.
گفتنی است در دو سال گذشته تا‌کنون روزنامه‌های متعددی توقیف شده‌اند و سپاه پاسداران مسئولیت ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌یی خبری را پذیرفته است. حمله به منازل مردم نیز اقدامی دیگر در راستای همین سیاست دولت ایران می‌باشد. دولت ایران با ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های ماهواره‌یی خبری، بستن مطبوعات، بازداشت گسترده خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و اکنون حمله به منازل مردم برای تخریب و جمع‌آوری ماهواره‌ها حق مردم ایران از آگاه شدن از اخبار و اتفاقات را محدود کرده است.‏
حملات منظم تیم های پلیس تهران به منازل مناطق مختلف این شهر جهت تخریب و جمع‌آوری دیشهای ماهواره‌یی در ماه رمضان شدت گرفته است و پیش از این و در هفته‌های گذشته اخبار متعددی از ارعاب مردم در این حملات منظم و سازماندهی شده پلیس منتشر شده بود.
پیش از این در اوایل خرداد ماه سال جاری سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌یی گفته بود: "پلیس برای ورود به مشاعات مجوز قانونی گرفته است و ورود نیروهای پلیس به پشت بامها و مراکزی که تجهیزات دریافت ماهواره به‌صورت آشکار در آنها وجود دارد با اخذ مجوز قضایی و توام با اخلاق صورت می‌گیرد." این درحالی است که موارد متعددی از نقض حریم خصوصی و ورود بدون اطلاع به منازل در مناطق مختلف گزارش شده است.
این حملات در حالی انجام می‌گیرد که محمود احمدی‌نژاد بارها در مصاحبه‌هایش با رسانه‌های خارجی از آزاد بودن استفاده از ماهواره در ایران خبر داده بود.
دولت ایران طی سالهای گذشته از اهرم های مختلفی برای تحدید آزادی بیان استفاده کرده است. سانسور مطبوعات و کتاب از یک سو و فیلترینگ سایتهای اینترنتی و جلوگیری از دسترسی داشتن مردم به آنتنهای ماهواره بخش دیگری از سیاستهای دولت برای محروم کردن مردم از رسانه‌های آزاد بوده است.
هفته‌ای که گذشت، مأموران انتظامی ضمن ورود به پشت‌بام منازل و جمع‌آوری دیش‌های ماهواره در منطقه اکباتان تهران با عملیات «راپل» (کماندویی) دیش‌هایی را که در طبقات این مجتمع‌ها قرار داشت از جا کنده و به‌صورت تکاوری به وارد خانه مردم می‌شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa8b5805-ec5f-4f64-b76f-62074ab90b98"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات