728 x 90

خروج از ليست تروريستي,

مقاله دیوید ایمس نماینده پارلمان انگلستان در هیل نشریه کنگره آمریکا

-

دیوید ایمس
دیوید ایمس
برای 2 دهه است که سیاست مماشات بر روابط بین غرب و ایران حاکم بوده است. سیاست بازی در رأس برنامه کاری مزدوران رژیم ایران در آمریکا بود که تحت عنوان ”کارشناسان ایران“ و ”تحلیل‌گران“، دادن مشوق به رژیم تهران را توصیه می‌کردند.

مدافعان مماشات برای دیالوگ فشار آوردند و تجاوزات وحشیانه رژیم به حقوق‌بشر شهروندانش، (پیشبرد برنامه) تسلیحات اتمیش و حمایتش از تروریسم در سراسر جهان را نادیده گرفتند. یکی از اثرات مهم و مستقیم سیاست مماشات، لیست‌گذاری مجاهدین خلق ایران اپوزیسیون اصلی علیه استبداد مذهبی در تهران بود.

تهدیدات فزاینده ‌ایران علیه صلح جهانی بسیاری از حقوقدانان در جهان و مقامات ارشد سابق آمریکا را هشیار کرده که مماشات با رژیم ایران را زیر سؤال برده‌اند. این مقامات تأیید کرده‌اند که یکی از علل اصلی شکست سیاست آمریکا در رابطه با ایران لیست‌گذاری اپوزیسیون اصلی آن، مجاهدین خلق، بوده است که مانع تلاشهای اپوزیسیون در برانگیختن تغییر دموکراتیک بوده است. آنها استدلال می‌کنند، این لیست‌گذاری از نظر قانونی توجیه‌پذیر نبود و از نظر سیاسی نیز معقول و عملی نیست. این مقامات، وزارت‌خارجه را به حذف مجاهدین خلق از لیست آن فراخوانده‌اند.

اکنون، چون به‌نظر می‌رسد وزیر کلینتون در آستانه تصمیم‌گیری است، مدافعان رژیم تهران در واشنگتن، که هیچ استدلال منطقی برای ادامه این ممنوعیت ندارند، وحشت‌زده هجوم می‌آورند تا با یک تاکتیک رسوا و شنیع ملاها را نجات دهند: اگر نمی‌توانید پیام را بکشید، پیام‌آور را بکشید. آنها اکنون یک کارزار را برای شیطان‌سازی آن مقاماتی که به نفع مجاهدین خلق صحبت می‌کنند شروع کرده‌اند.

مزدوران رژیم، که چشم دیدن حقیقت را ندارند، مأیوسانه تقلا می‌کنند سیاست پوچ مماشات را نجات دهند و بی‌شرمانه از این سیاستمداران آمریکایی، افسران ارشد ارتش و مقامات امنیتی می‌خواهند که آشکارا از یک برخورد نرمتر آمریکا با رژیم ایران حمایت کنند، آنها هرکس را که به ساز ملاها نرقصد به جنگ‌طلبی با ایران و مزدگیری از مقاومت ایران متهم می‌کنند. اکنون زمان آنست که مزدوران ایران در غرب که از ادامه مماشات حمایت می‌کنند و جهان را بسوی یک رودررویی نهایی با یک ایران مسلح به بمب اتمی هدایت می‌کنند افشا شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b064a947-fbef-40ec-9425-b10117bb8474"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات