728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

جلسه در پارلمان ایالت نیوسات ولز در حمایت از قهرمانان شهر اشرف

-

 -
-
روز پنجشنبه ۲۰مرداد، جلسه‌یی در پارلمان ایالت نیو سایت ولز (سیدنی) استرالیا با عنوان: سرنوشت ۳۴۰۰ نفر از پناهندگان ایرانی در کمپ اشرف، عراق و مسئولیت کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل و موقعیت استرالیا برگزار گردید.










این جلسه به ا بتکار آقای دیوید شوبریج نماینده و سخنگوی فراکسیون سبزها در پارلمان این ایالت با شرکت جمعی از شخصیت ها و نمایندگان و گروهی از ایرانیان شریف مقیم سیدنی و خانواده‌های اشرفیان برگزار شد.
در این برنامه سخنرانان به ترتیب آقای لاری فرگوسن، نماینده پارلمان فدرال ازحزب کارگر، آقای دیوید شوبریج، نماینده حزب سبزها، خانم دکتر مریدیس برگمن، رئیس سابق سنا و هم‌چنین مسئول روابط بین الملی حزب حاکم (کارگر) استرالیا و از اعضای شورای شهر سیدنی، آقای پیتر مورفی، مسئول ائتلاف صلح و عدالت در استرالیا و آقای برایان میدوی، مسئول سازمان شورای کلیساهای ایالت آ.سی.تی (کانبرا) سخنانی در حمایت از اشرف و حفاظت آنان ایراد نمودند
جلسه ابتدا با سخنان آقای دیوید شوبریج میزبان این برنامه آغازشد و ایشان ضمن اعلام حمایت خود و حزب سبزهای استرالیا از موقعیت پناهندگی ساکنان کمپ اشرف، همگان را دعوت به تماشای بخشی از جلسه پرسش و پاسخ یکی از ساکنان مجروح کمپ اشرف که درکنگره آمریکا در تاریخ ۰۷ جولای انجام شده بود، بنشینند.

انگاه مسئول جلسه خانم دکتر برگمن با اشاره به برخی از وقایع و اتفاقاتی که در چندین ماه گذشته به‌وقوع پیوسته است، وبا توجه به سیاست کنونی از سوی دولت عراق تأکید داشتند که علاوه بر سازمان ملل متحد، دولت استرالیا در قبال ساکنان کمپ اشرف مسئولیت دارد، چرا که دولت استرالیا یکی از کشورهای عضو ائتلاف در سال ۲۰۰۳ درجنگ آمریکا علیه عراق بوده است و بنابراین، این مسئولیت ما می‌باشد که حفاظت این افراد تا زمانیکه لازم و ضروری است بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو به‌عهده داشته باشیم. موضوع کنوانسیون چهارم ژنو، موضوعی نیست که ما نسبت به آن آگاهی نداشته باشیم.

سخنرانی بعدی جلسه آقای لاری فرگوسن، نماینده و دبیر پارلمان فدرال استرالیا بود که ازکانبرا به سیدنی برای شرکت در این جلسه آمده بود. ایشان ضمن محکوم نمودن حملات و اقدامات دولت عراق و آمریکا علیه ساکنان کمپ اشرف، در بخشی از سخنان خود افزودند که ما همه می‌دانیم که هرآنچه امروز در عراق به‌وقوع می‌پیوندد، دخالتهای گسترده و روزافزون نیروی سپاه قدس و رژیم ایران می‌باشد وبعلاوه ما می‌دانیم که دولت عراق با حمایت و خواست رژیم ایران به‌وجود آمده است و درحقیقت به‌عنوان دست‌نشانده دولت ایران در عراق عمل می‌کندو تمامی این اجحافاتی که علیه حقوق ساکنان اشرف به‌وقوع می‌پیوند، با دست‌اندرکاری نیروهای سپاه قدس است و چه کسی امروز نمی‌داند که این نیروهای سپاه قدس است که در عراق قتل و جنایت می‌کند. ما در استرالیا، نام قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی سپاه قدس را در لیست افراد تروریست داریم ولی می‌بینیم که او سرکرده‌این سپاه در عراق است. حمایت از ساکنان کمپ اشرف در استرالیا مختص به یک حزب خاص نیست بلکه تمامی احزاب از افراد مستقل در پارلمان گرفته تا حزب حاکم، حزب سبزها و حتی ملی خواهان از حقوق ساکنان شهر اشرف حمایت می‌کنند. ما به حمایت خود از جنبش آزادیخواهی شما ادامه می‌دهیم و در کنار شما هستیم.


آقای برایان میدوی رئیس شورای کلیساهای پروتستان که از کانبرا در این جلسه حضور یافتند، نیز یکی دیگر از سخنرانان بود. ایشان با قدردانی از تمام تلاشهای سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت در جنگ تمام عیار خود با رژیم ضدبشری، خود را یکی از کسانی نامید که افتخار می‌کند در فردای ایران آزاد نامش در کنار کسانی قرار بگیرد که برای رهایی ایران از شر این حکومت فاشیست مذهبی مبارزه می‌نموده‌اند. ایشان در بخشی از صحبتهای خود افزود که ”من از بعضی از سیاستمداران و یا سازمانهایی که قصد دارند بنوعی این افراد را که درحال مبارزه برای آرمانها و آمالی هستندکه ما نیز خود خواهان آن بوده و می‌باشیم، بزیز سؤال برده و برچسبهای ناچسب بزنند، شرمم می‌شود“.


سخنران بعدی آقای پیتر مورفی رئیس کمیته استرالیاییهای حامی دموکراسی در ایران بود. آقای مورفی ضمن انتقاد شدید از مواضع سیاسی کمیسیرای عالی پناهندگی در قبال ساکنان کمپ اشرف، افزودند که ما همه می‌دانیم که یکی از اصول پذیرفته شده برای استحقاق حق پناهندگی داشتن عقیده سیاسی است، حال چگونه ممکن است که کمیسیرای عالی پناهندگی از ساکنان اشرف می‌خواهد که عقیده سیاسی خود را انکار نماید؟ این موضوع با اصول بنیادین و وجودی سازمان ملل و به‌طور خاص کمیسیرای پناهندگی در تناقض است و این موضوع تنها این امر را برای ما روشن و بدیل می‌نماید که چگونه رژیم ایران از ابزارهای حقوقی بین‌المللی سوءاستفاده می‌نماید. سازمان مجاهدین از سال ۲۰۰۱ هرنوع عملیات مسلحانه را متوقف نموده. درسال ۲۰۰۳ تمامی سلاحهای خود را به ارتش آمریکا تحویل داده و ازسال ۲۰۰۴ توسط نیروهای ائتلاف در عراق موقعیت افراد حفاظت‌شده بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو برخوردار شدند.
چالش پیش روی ما، این است که کمیسیرای عالی پناهندگی را متقاعد کنیم که به وظایف خود در قبال ساکنان کمپ اشرف اعمال نماید، به‌خصوص بعد از حملات وحشیانه ۰۸ آپریل ۲۰۱۱.

درپایان جلسه شرکت‌کنندگان سؤالات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و بر تعهد خود در حفاظت ازساکنان شهر اشرف تأکید نمودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/416cb65d-31da-4015-b4ea-7c996020bd28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات