728 x 90

اعتياد و مواد مخدر,

سن اعتیاد در رژیم ولایت فقیه به ۱۳ ساله ها رسیده است

-

اعتیاد
اعتیاد
در کشورهای دنیا به ازای هر دانش‌آموز حدود ۲۰ دلار در سال برای پیشگیری از اعتیاد هزینه می‌شود. اما این مقدار برای دانش‌آموزان ایران، کمتر از نیم دلار است.

رسانه حکومتی آینده نیوز ۲۱ مرداد، از ناهنجاریهای اجتماعی در ایران گزارش داده و می‌نویسند:
ساری- در همایش بزرگ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی (پدیده اعتیاد و طلاق) ؛ یک استاد دانشگاه از گسترش دامنه اعتیاد خبر داد و اعلام کرد: «بیشتر معتادان کشور زیر ۱۹سال هستند». به گفته رضا نقیب السادات سن اعتیاد در کشور به ۱۳سال رسیده است. این خبر البته یکبار هم در سال ۸۷ از سوی سازمان ملی جوانان اعلام شده بود.

این گزارش می‌افزاید: ” برای نمونه در 3سال گذشته می‌توان به 3 خبر در این زمینه اشاره کرد. سال گذشته فرهاد اقطار، مدیرکل دفتر پیشگیری بهزیستی کشور تأکید کرد وفور مواد مخدر، نبود اشتغال، بالا رفتن تجمل‌گرایی و مواردی از این دست باعث کاهش سن اعتیاد در کشور شده است. سال ۸۸ خبرگزاری فارس با استناد به تحقیقی از سازمان بهزیستی از کاهش یک و نیم ساله سن اعتیاد خبر داد و در سال ۸۷ هم مدیرکل سابق درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر به کاهش یک‌ساله سن ابتلا به اعتیاد در کشور اشاره کرد.

بر خلاف اتفاق‌نظر نسبی ای که در مورد کاهش سن اعتیاد بین آمارهای رسمی و غیررسمی وجود دارد، آمار‌ها در مورد تعداد معتادان متفاوت است. آمارهای غیررسمی در خوشبینانه‌ترین حالت از وجود ۴میلیون معتاد حرفه‌ای و تفننی در کشور خبر می‌دهند؛ اما آمارهای رسمی می‌گویند حدود ۲میلیون معتاد در کشور زندگی می‌کنند.

اعتیاد پشت نیمکت
سه سال پیش مشاور وقت دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد ۳۰ هزار دانش‌آموز معتاد داریم. نمایندگان مجلس و مسئولان مرتبط با حوزه کنترل مواد مخدر اصرار داشتند که وضعیت اعتیاد در مدارس نگران‌کننده است و مدیران آموزش وپرورش انکار می‌کردند. کار به اعتراض احمدی مقدم، دبیرکل سابق ستاد مبارزه با موادمخدر رسید که «آموزش و پرورش دانش‌آموزان معتاد را اخراج می‌کند و بعد می‌گوید معتاد نداریم».

نمودار رو به رشد
این رسانه حکومتی در پایان گزارش می‌نویسد: «نمودار اعتیاد در تمام دنیا یک سراشیبی، یک حالت ثبات و یک سرازیری پس از مرحله کنترل را دارد اما وضعیت کشور ما به‌نحوی است که به نظر می‌رسد هم‌چنان در وضعیت افزایش و نمودار رو به رشد اعتیاد هستیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0d22435-7ba0-4e4c-8450-212d57b393df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات