728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

برگزاری مراسم دومین سالگرد شهادت ۱۱قهرمان مجاهد خلق درحماسه فروغ ایران توسط مردم شریف عراق

-

شهدای فروغ ایران
شهدای فروغ ایران
مردم شریف عراق به‌مناسبت دومین سالگرد شهادت ۱۱قهرمان مجاهد خلق در حماسه «فروغ ایران» و پایداری اشرف در برابر حملات جنایتکارانه مالکی در ۶ و ۷مرداد ۸۸ با برگزاری مراسمی یاد این شهدا و شهیدان فروغ جاویدان را گرامی داشتند.

طوز در استان صلاح‌الدین عراق
 
سخنران اول:
در این روز مبارک روز اول ماه رمضان جمع شده‌ایم به‌مناسبت گذشت یک سال از شهادت قهرمانانمان در قرارگاه اشرف از مجاهدین خلق ایران و به همین مناسبت تسلیت می‌گوییم به خانواده شهیدان و به فرماندهی قرارگاه اشرف و دست آنها را می‌فشاریم و می‌گوییم همه ما با شما هستیم علیه باند مزدور حاکم در ایران و عراق.

سخنران دوم:
برادران شرکت کننده به‌مناسبت حلول ماه مبارک رمضان به شما تهنیت می‌گویم از خدای عز وجل می‌خواهیم که آن را ماه مبارک مملو از بخشش‌ها و خیرات برای تمام جهان اسلام قرار بدهد

سازمان مجاهدین خلق از سازمانهای انسانی است که به‌خاطر نابودی رژیم آخوندی در ایران مبارزه می‌کند و این سازمان دارای حق پناهندگی سیاسی در عراق بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو است.

سلام بر شما، .. مجاهدین قهرمان سازمان خلق کسانیکه خودشانرا فدا کردند به‌خاطر مبارزه برای آزادی مردم ایران و جهاد کردند علیه فساد به‌خاطر مبارزه برای آینده خلقها... ... رژیم آخوندی رژیم خونریز که دعوت به پراکندگی صفوف بین کشورهای اسلامی و کشورهای مجاور می‌کند و امروز در کنار مزدوران در عراق می‌ایستند از حکومت و آمریکاییان و فرزندانشان را می‌کشند و فرزندان این سازمان شریف را در شهر اشرف به قتل می‌رسانند، با ما عشایر دیگری در منطقه از عشایر منتدی و عشایر عبید و بنی‌عز و البیات علیه این اعمال تروریستی که از طرف نیروهای عراقی فرستاده شده از سوی حکومت فعلی عراق انجام می‌شود شجاعانه می‌ایستیم وعهد می‌کنیم با برادرانمان در شهر اشرف که در هرزمان و در همه روزهای حال و آینده یاور آنها باشیم و برادرانمان را پشتیبانی کنیم. و خواستار حفاظت این سازمان از سوی نیروهایی که حق سازمان را در سکونت در اشرف تضمین کنند همان‌طورکه متعهد شده‌اند به حفاظت این سازمان که بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو ساکن عراق است


یثرب در استان صلاح‌الدین

سخنران اول:
کسانی که این کشتار شنیع در حق ساکنان بیگناه و بی‌سلاح اشرف را انجام دادند همانهایی هستند که روزانه اقدام به کشتن عراقیان می‌کنند و این عملی غیرقانونی و باطل و بیانگر میزان تعهد حکومت عراق به دستورالعملهای رژیم ایران و این خود دلیلی بر سلطه رژیم ایران بر امور عراق است. برای روح شهدا طلب آمرزش نموده و به سهم خود خواستار پایان محاصره اشرف و عدم جابه‌جایی اجباری ساکنان آن هستیم زیرا این خلاف قوانین بین‌المللی و حقوق‌بشر است، هم‌چنین کلیه اقدامات غیرقانونی از طرف حکومت عراق علیه آنها را محکوم می‌کنیم.

سخنران دوم:
رژیم ایران در همه امور عراق دخالت دارد و بسیاری از نیروهای شبه‌نظامی را برای کشتن عراقیان وارد نیروهای مسلح کرده است همان‌طور که این نیروها در عملی غیرانسانی به کمپ اشرف حمله کرده و بسیاری از ساکنان انرا کشته یا مجروح کردند و از ورود دارو برای معالجه زخمیها جلوگیری کردند و نیروهای نظامی را در برخوردی به‌غایت ضدانسانی بر سر زخمیهای موجود در بیمارستان بردند.

بیانیه پایانی اهالی استان صلاح الدین در حمایت از حفاظت از اشرف:
ما اهالی استان صلاح‌الدین کشتاری را که نیروهای مسلح عراقی در ۸ نیسان ضد ساکنان اشرف به‌راه انداختند را محکوم می‌کنیم چرا که جنایت جنگی و پایمال کننده تمام ارزشهای عربی وعراقی ما در مهمان‌نوازی بود کما این‌که ما هرگونه تلاش برای جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف را زمینه‌ساز فاجعه انسانی دیگری می‌دانیم

در پایان پشتیبانی کامل خود را از طرح اروپا اعلام می‌کنیم که می‌گوید:
تعیین کردن نماینده‌ای از شورای امنیت برای تحقیق درباره کشتار ۸ نیسان

تأمین حفاظت اشرف از طرف سازمان ملل وآمریکا
عقب‌نشینی نیروهای مهاجم از اشرف
پایان‌دادن به محاصره ظالمانه اشرف

بزرگداشت ساگرد فروغ جاویدان و شهیدان اشرف
دیوانیه ـ ۶ و ۷مرداد
«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

امروز این جا جمع شده‌ایم تا سالگرد شهدای عملیات فروغ جاویدان را که برای آزادی وطنشان ایران ۲۳سال پیش به‌شهادت رسیدند و به عهد خود با خدا و مردمشان وفا کردند گرامی بداریم مثل چنین روزی درتاریخ ۶و۷مرداد ۱۳۸۸ نیز ۱۱ مجاهد دیگر در اشرف به دست مزدوران رژیم ایران به‌شهادت رسیدند این تهاجم با یک محکومیت همگانی مواجه شد. و چیزی جز ننگ و عار برای آمران و مجریان آن علیه ساکنان بی‌دفاع باقی نگذاشت

ما شیوخ و شخصیتها این تهاجم را علیه ارزشها وسنتهای عربی و اسلامی و عشائری خود به‌شمار می‌آوریم. و در پایان از خدای بزرگ می‌خواهیم که آنهارا دربهشت برین خود جای دهد.

در ادامه مراسم یکی دیگر از حضار با اشاره به درد و رنجهای مردم عراق که عامل اصلی آن رژیم ایران است وبا اشاره به این‌که همه عراقیان از هر طایفه این دخالتها را محکوم می‌کنند گفت:
برادران و مهمانان گرامی
از هیچ‌کس پوشیده نیست و هم‌چنانکه شخصیتهای ملی ومیهن پرست عراقی بارها و بارها آن را تکرار کرده‌اند علت اصلی همه دردها و رنجهای مردم عراق دخالتهای رژیم ایران در کشور زخمی ما می‌باشد.

یک از بارزترین صورت دخالتهای حکام ایران در عراق سرکوب و کشتار ساکنان بی‌دفاع اشرف که آمریکا از ۸سال پیش آنها را خلع‌سلاح کرده است و نیروهای مالکی از ۲سال پیش آنها را محاصره کرده‌اند می‌باشد. چرا که این ساکنان اشرف هستند که دخالتهای رژیم ایران را افشاء می‌کنند و رژیم ایران آنها را سد و مانع اصلی دربرابر خود برای بلعیدن عراق به حساب می‌آورد.

دربیانیه پایانی مراسم گرامیداشت سالگرد شهدای فروغ جاویدان و فروغ اشرف از جمله آمده است:

مجاهدین مهمانان گرامی عراق و دیالی هستند و حضور آنها در اشرف یک ضرورت ملی برای عراقیان است و جابه‌جایی آنها در داخل عراق زمینه‌سازی برای کشتن آنهاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b2900919-9ee5-4fe5-9e3f-b53580fc1f30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات