728 x 90

دخالت رژيم در عراق,

قطع آب رودخانه الوند توسط رژیم ایران قطع شریان حیات خانقین است

-

کمیته دوستی کردستان عراق با مردم ایران
کمیته دوستی کردستان عراق با مردم ایران
ما از شورای امنیت خواستار اقدام فوری هستیم
منابع امنیتی در منطقه کردستان اظهار داشتند که توپ‌باران مناطق و روستاهای مرزی در کردستان ادامه دارد و حدود 10هزار سرباز رژیم ایران در داخل مرز عراق از روز 19تیر دست به تهاجم گستردگی زده‌اند کما این‌که توپ‌باران این رژیم علیه مناطق کانی رش و پیر لوک نزدیک به روستای مرزی ویژه با توپخانه و سلاحهای متوسط ادامه دارد به‌نحوی‌که بمبارانهای کور موجب کوچ بسیاری از خانوارها از خانه و زندگی‌شان شده است، از سوی دیگر نیز شهروندان شهر خانقین در 150 کیلومتری شمال بعقوبه زیر پا گذاشتن قوانین و قراردادهای بین‌المللی در مورد حقوق شهروندان عراقی را که به‌طور مستمر و در اشکال مختلف از جانب حکام ایران تکرار می‌شود محکوم کردند از جمله قطع آب رود الوند که شریان حیاتی شهر خانقین حساب می‌شود، خشک کردن رود الوند موجب بحرانهایی در زمینه آب و ویران شدن مزارع و باغات و مهاجرت پرندگان و آسیب رسانی به محیط زیست در کل منطقه می‌شود.

اینگونه اقدامات نقض آشکار تمامی قوانین و توافق نامه‌های بین‌المللی و احکام صادره از شورای امنیت سازمان ملل است. ما این جنایتهای زشت را در مورد مردم سرکوب شده کردمان محکوم کرده و از شورای امنیت و سازمان ملل و همه ارگانهای ذیربط بین‌المللی می‌خواهیم که این تجاوز کریه را محکوم نمایند. با تأسف شدید دولت عراق به‌دلیل منافع خاصی که با حکومت ایران دارد تاکنون هیچ موضعی درباره این تجاوزات نداشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cdc8b16a-ee60-4802-a71c-b80c3b2fa1fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات