728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

از دانشجو و مهندس و کشاورز همه علیه دیکتاتور لیبی می‌جنگند

-

انقلابیون لیبی
انقلابیون لیبی
از دانشجو و مهندس و کشاورز همه برای رهایی میهنشان از چنگال دیکتاتوری سلاح بر دوش می‌کشند.

در کوهستانهای «نفوسا» در لیبی کشاورزان، دانشجویان و مهندسان درحال نبرد با نیروهای معمرقذافی هستند. آنها دست از شغل و زندگی سابق خود برداشته‌اند. در این جبهه روزهاست حرکتی به‌جلو نبوده است. رزمندگان در تلاش برای پیشروی با توپ‌باران سنگین نیروهای قذافی مواجه شدند، در نتیجه مجدداً شروع به کسب آمادگی برای تهاجم بعدی یا دفاع از خط دفاعی خود کردند. نیروهای ناتو به آنها گفته‌اند بهتر است محتاط باشند.

«علی احمد الحاج» یکی از فرماندهان رزمندگان می‌گوید: ناتو بعضی وقتها درست می‌گوید که باید محتاط باشیم. چون در کوهستانها ما قادر به پیشروی هستیم ولی در منطقه دشتی و باز ما در مقابل سلاحهای سنگین و دوربرد آنها آسیب پذیریم.

در این عملیات ۲تن از رزمندگان کشته شده و تعداد بیشتری به‌سختی مجروح شدند. از تلفات نیروهای قذافی اطلاعی در دسترس نیست. دکترها در این طرف تعداد تلفات را محاسبه می‌کنند و سؤال می‌کنند آیا این عملیات ارزشش را داشت. یکی از آنها می‌گوید ما تعداد بسیاری مجروح و کشته داشته‌ایم. آنها مبارزه می‌کنند چون به یک چیزی ایمان دارند، آن هم رسیدن به آزادی است تا بتوانند آزاد زندگی کنند.

دکترها با کشاورزان، دانشجویان و مهندسان صحبت می‌کنند و آنها مجدداً برای جنگ به جبهه برمی‌گردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3214d4b-7443-45cf-b1af-1ea98d5750ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات