728 x 90

اعتراض عليه مالكي,گسترش اعتراضها در عراق,

روز گذشته مردم عراق در شهرهای مختلف از جمله در کربلا، نجف و ناصریه علیه مالکی دست به تظاهرات زدند

-

تظاهرات مردم ناصریه عراق علیه مالکی -آرشیو
تظاهرات مردم ناصریه عراق علیه مالکی -آرشیو
در شهر ناصریه در استان ذیقار صدها تن از مردم عراق با شعار نوری المالکی دروغگوست تحصن کردند و خواستار برکناری استاندار و معاونش و فرمانده پلیس استان شدند.

یکی از متحصنان به تلویزیون البغدادیه گفت تحصن کنندگان خواستار بهبود وضعیت خدماتی و بهبود شرایط شده و شورای استان را مسئول پس‌رفت خدماتی دانستند.

یکی دیگر از تظاهر‌کنندگان گفتند: این تظاهرات مسالمت‌آمیز است، در اعتراض به قطع برق است، در اعتراض به وضعیت وخیم خدماتی است، … ما خسته شدیم.. از دروغگویی خسته شدیم»..
- در نجف معلمین و دبیران و نمایندگان سندیکای معلمین دست به تظاهرات‌زده و خواستار اصلاحات در بخش آموزشی شدند.

هم‌چنین خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان کربلاء روز یکشنبه در مقابل پارک امام حسن (ع) واقع در مرکز شهر دست به تحصن زدند. آنها در اعتراض به تعدی و ضرب‌وشتم خبرنگاران توسط محافظین نوری المالکی تحصن نمودند. تلویزیون الشرقیه گزارش داد این تعدی زمانی صورت گرفت که شماری از خبرنگاران گفتند افتتاح برخی پروژه‌ها هیچ ارتباطی به نیازهای اساسی مردم کربلاء ندارد… وقتی خبرنگاران این سؤال را مطرح کردند محافظین نوری المالکی آنها را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند. متحصنان خواستار ارجاع این پرونده به دستگاه قضایی و محاکمه آنها شدند..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61b58949-2507-4007-af7a-1fe917720a1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات