728 x 90

-

آخرین مأموریت شاتل آتلانتیس

-

شاتل آتلانتیس
شاتل آتلانتیس
شاتل آتلانتیس قرار است آخرین مأموریت خود را ماه آینده انجام دهد. اما حتی قبل از این پرواز، کار بازنشسته شدن ناوگان فضایی ناسا آغاز شده است.

آتلانتیس که آخرین شاتل باقیمانده از ناوگان فضایی ناسا است، به‌زودی آخرین مأموریت خود را انجام خواهد داد. بعد از آن مهندسین، کار باز نشسته کردن آن را انجام خواهند داد، هم‌چنان‌که در حال حاضر مشغول همین کار با شاتل دیسکاوری هستند. تمامی فضاپیماها، یک‌به‌یک به موزه فضایی منتقل خواهند شد. مأموریت آنها دیگر به پایان رسیده است. ناسا برای اولین بار اجازه داده است که خبرنگاران به داخل این فضاپیماها بروند. این کابین خلبان فضاپیمای دیسکاوری است. این‌جا محل نشستن فرمانده و این هم برای خلبان است. و در قسمت عقب نیز محفظه بار قرار دارد. با بازنشسته شدن شاتلها، مهندسینی هم که به آنها رسیدگی می‌کردند نیز باید در فکر شغل دیگری باشند.

این فضاپیماها به‌دلیل قدمت، پرهزینه بودن و پرخطر بودنشان بازنشسته شدند. 2فروند از 5شاتل ساخته شده به‌خاطر اشکالات ناشی از طراحی منهدم شدند و اکنون هیچ ایده روشنی از این‌که چه چیز جایگزین آنها خواهد شد، وجود ندارد. این باعث شده که آمریکا برای رفت و برگشت به ایستگاه فضایی بین‌المللی به روسیه تکیه کند.

به‌هرحال فضانوردان خود را برای آخرین مأموریت شاتل آماده می‌کنند. لحظاتی تلخ و شیرین که آیا بهترین دوران در فضا چیزی مربوط به گذشته است؟
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc415aa4-81e8-4f5a-97fc-2cece7ca7cbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات