728 x 90

-

برگزاری اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورا

-

اجلاس شورای ملی مقاومت تیرماه 90
اجلاس شورای ملی مقاومت تیرماه 90
اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روز اول تیر ماه ۱۳۹۰ با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورا با سرود رسمی «ایران مرز پرگهر» آغاز شد.

خانم رجوی در سخنان افتتاحیه خود به اعضای شورا خیرمقدم گفت و در آستانه سی‌امین سالگرد تأسیس شورا، با تجلیل از سه دهه پایداری، تأکید کرد تجربه سی ساله، بطلان هرگونه تحول از درون رژیم یا از طریق مماشات و مذاکره با آن را ثابت کرده، و نشان داده است که همین مقاومت و ایستادگی آن بر سراصول مبارزه برای سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه، یگانه راهگشا و الهامبخش مبارزه مردم ایران برای آزادی است.

رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت خاطرنشان کرد که اوضاع سیاسی، چه در ایران و چه در منطقه، به‌طور بی‌سابقه‌یی در حال غلیان و جوشش است، قیامهای بهمن و اسفند ۱۳۸۹ نشان داد که دستگیریها و اعدامها نتوانسته‌اند، رژیم را از توفان قیامها مصون سازند و تشدید منازعه در رأس هیأت حاکمه، بیانگر شدت تزلزل رژیم و لرزه‌های سرنگونی است. در مقابل، و به‌طور قانونمند، جنبش مقاومت دورانی از اعتلا و پیشرفت را طی می‌کند.

خانم رجوی از پایداری اشرف دربرابر یورش جنایتکارانه ۱۹فروردین، کارزار جهانی حفاظت از ساکنان اشرف، صدور حکم منع تعقیب برای پرونده۱۷ژوئن فرانسه با تصریح بر مشروعیت مقاومت مردم ایران در برابر ستم، و برگزاری گردهمایی بزرگ ۱۸ژوئن در پاریس، به‌عنوان تازه‌ترین جلوه‌های گسترش و اعتلای مقاومت یاد کرد.

اجلاس میان‌دوره‌یی شورای ملی مقاومت را با سلام و درود به یکایک اعضای محترم شورای ملی مقاومت در هر کجا که هستند شروع می‌کنیم.

در ابتدا با گرامیداشت حماسه فروغ اشرف ادای احترام می‌کنیم به ۳۶ مجاهد راه آزادی که جهانی را مسحور پایداری و رشادت خودشون کردند

و مایه انگیزش و امید برای جوانان و قیام‌آفرینان شدند

پس سلام و درود به همه آنها
ما امسال سی‌امین سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت رو این جا دور هم جمع شدیم، گرامی می‌داریم و برگزار می‌کنیم جلسه میان‌دوره‌یی‌مون رو،

به این مناسبت قبل از هرچیز باید از پایداری شورا در مبارزه‌اش برای برقراری آزادی و دموکراسی در ایران تجلیل کنیم.

پایداری بر سر اصول و اهداف پیشرویی که برای مبارزه برای سرنگونی تمامیت رژیم ولایت‌فقیه استوار شده، و هر نوع و هرگونه توهم استحاله پذیری برای این رژیم را مردود شناخته و در جریان عمل هم اثبات شده

کما این‌که پرچم مبارزه، علیه مماشات با این رژیم، در سطح بین‌المللی را بر دوش گرفته و خوشبختانه توانسته با ایستادگی بر سر آرمانهای دموکراتیک خود و پرداخت بهای بسیار سنگین آن، این مقاومت و برنامه بسیار پیشرفته اون رو آن را، راهگشا و الهام‌بخش مبارزه مردم ایران کند.

به این مناسبت، باید از مسئول شورای مقاومت ایران تجلیل کنیم که با تأسیس شورا و با عبور دادن آن از پیچ و خم‌های خطیر سی سال گذشته، سنگ بنای دموکراسی آینده‌ایران را بنیاد گذاشت.

و شایسته است به همین مناسبت به‌خصوص امروز اول تیر است ما یاد کنیم از مصدق فقید که شورای ملی مقاومت ادامه تکاملی راهی است که آن پیشوای بزرگ و شهیدان سی تیر برایش قیام کردند.

دوستان عزیز
چنان که شاهدیم اوضاع سیاسی چه در ایران، چه در سطح منطقه به‌طور بی‌سابقه‌یی در حال غلیان وجوشش است.

می‌بینیم که رژیم ولایت‌فقیه با همه دستگیریها و اعدامها و سرکوب‌ها نتوانسته خود را از این امواج توفانی دور نگهدارد. از یک طرف، قیامهای بهمن و اسفند، از طرف دیگر منازعه در هیأت حاکمه، لرزه سرنگونی را به جان رژیم ولایت‌فقیه انداخته است.

خوشبختانه همزمان با این تحولات، و البته به‌صورت قانونمند، مقاومت مردم ایران، دورانی از اعتلا و پیشرفت را آغاز کرده است.


اجازه بدهید قبل از شروع بحثها از سه تن از اعضای سرفراز شورا یاد کنیم که در فاصله دو اجلاس، بدرود حیات گفته‌اند:
شادروان منوچهر سخایی هنرمند نامی ایران که یاد و نامش گرامی‌باد به‌خصوص به همه اعضای شورای ملی مقاومت به هنرمندان شورا و هم‌چنین به مسئول شورا مجدداً تسلیت می‌گم.

و هم‌چنین مجاهدان صدیق مهدی افتخاری و رضا شیرمحمدی

به روح پرفتوح آنها درود می‌فرستیم.
اجلاس شورا در آغاز بحثهای خود از هموطنانی که از اقصی نقاط جهان به پاخاستند و در بزرگترین اجتماع ایرانیان در تاریخ مبارزات خارج کشور در ویلپنت، (حومه پاریس) گردهم آمدند، قدردانی کرد و این گردهمایی را بیانگر پایگاه گسترده مقاومت در جامعه ایران و نماد درخشانی از همبستگی و برانگیختگی بین‌المللی برای حفاظت از اشرف در برایر تاخت و تاز فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و عامل دست‌نشانده‌اش در «عراق جدید» دانست. اجلاس در این نکته توافق داشت که خامنه‌ای، در تنگنای بحرانهای درونی و بیرونی، مالکی را به « جنایت علیه بشریت» در اشرف و کشتار ۱۹فروردین وادار کرد تا نیروی اصلی مخالف خود را از میان بردارد، اما پایداری اشرف و گردهمایی بزرگ ایرانیان و همبستگی جامعه جهانی برای حفاظت از اشرف، به سیاست جنایتکارانه «خامنه‌ای – مالکی» و به تهدیدها و اولتیماتومهای بعدی آنها پاسخی دندان شکن دادند.

حضور صدهاتن از نمایندگان برجسته پارلمانها و دیگر منتخبان کشورهای مختلف در این گردهمایی و ارائه بیانیه‌های بیش از۴۰۰۰ نماینده پارلمان از ۴۱کشور در ۵قاره، از جمله اکثریتهای ۳۰مجلس قانونگذاری، به شمول پارلمان اتحادیه اروپا و مجمع پارلمانی شورای اروپا، و بیانیه‌های شهرداران منتخب ۷۱۰۰شهر درفرانسه، ایتالیا و بلژیک، ابعاد همبستگی بین‌المللی با مقاومت ایران را به نمایش گذاشت. منتخبان بیش از یک میلیارد مردم جهان در بیانیه‌های خود برمسؤلیت جامعه بین‌المللی، در حفاظت از اشرف تأکید کردند و خواستار برعهد گرفتن فوری حفاظت اشرف توسط ملل متحد، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا، لغو محاصره اشرف، تضمین دسترسی آزادانه ساکنان به خدمات پزشکی و انجام یک تحقیقات مستقل پیرامون حمله به اشرف شدند. آنها با تأکید برغیرقانونی و خطرناک بودن جابه‌جایی اجباری ساکنان اشرف در داخل عراق، از راه‌حل اروپا برای حل بحران اشرف حمایت کردند. قانونگذاران جامعه جهانی وسخنرانان نامدار در این گردهمایی، هم‌چنین خواستار شناسایی رسمی مقاومت ایران و برقراری دیالوگ با شورای ملی مقاومت شدند.

شورا این کارزار بی‌سابقه جهانی و تلاشهای خستگی‌ناپذیر خانم زهرا مریخی، هماهنگ‌کننده دفاتر رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، و دیگر همکارانش را درسازماندهی و مدیریت آن، ستود و به تمامی اعضا و فعالان مقاومت و همه هموطنان آزاده‌یی که در این برانگیختگی ملی و بین‌المللی و نظم خارق‌العاده‌این اجتماع عظیم نقش داشتند و هم‌چنان در ژنو و واشنگتن و دیگرنقاط جهان به تحصن و تظاهرات برای حفاظت از اشرف ادامه می‌دهند، درود فرستاد.

اجلاس شورا در بحثهای خود درباره وضعیت در اشرف، قبل از هرچیز گرمترین درودهای خود را به همرزمان شورایی و تمامی قهرمانان مستقر در اشرف نثارکرد که در گرماگرم آزمونهای جدید مقاومت و پایداری، به نقطه امید و الهامبخش قیام‌آفرینان میهن تبدیل شده‌اند. سخنان زندانی سیاسی ازبند رسته، خانم مهین صارمی، همسر وهمرزم برجسته‌ترین زندانی سیاسی مقاوم ایران، علی صارمی (که در ۷دی گذشته در اولین سالگرد قیام روز عاشورا به گناه دیدار از اشرف وسخنرانی در خاوران و شرکت در تظاهرات و قیامها به دستور خامنه‌ای اعدام شد)، در این زمینه بسیار گویاست. او در سخنرانیش در گردهمایی ۱۸ژوئن تأکید کرد: پایداری اشرف ایران را تغییرداده و سرمشق جوانان ایرانی شده است. خانم صارمی که به‌دنبال اعدام همسرش دستگیر و به ده سال زندان محکوم شده بود و اخیراً موفق به فرار از زندان اوین شد، به نمایندگی از زندانیان سیاسی و خانواده‌های شهیدان در مراسم بزرگداشت روز شهیدان وزندانیان سیاسی در گردهمایی بزرگ ایرانیان شرکت کرد.

شورا در بررسی وضعیت اشرف، مسئولیت جامعه بین‌المللی، به‌خصوص مسئولیتهای قانونی و تعهدات دولت آمریکا برای حفاظت از ساکنان اشرف را، بعد از جنایات ارتکابی دولت مالکی، مسئولیتی محرز دانست که ماده ۴۵کنوانسیون چهارم ژنو بر آن تصریح می‌کند. حکم دادگاه اسپانیا، نظریه‌های متقن استادان حقوق بین‌الملل و قطعنامه دوحزبی ارائه شده از سوی نمایندگان کنگره آمریکا نیز مؤید این حقیقت است.

شورای ملی مقاومت از تلاشهای رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، خانم مریم رجوی در مذاکرات طولانی با رئیس هیأت پارلمان اتحادیه اروپا برای رابطه با عراق، و از رویکرد مسؤلانه نمایندگان ساکنان اشرف با طرح اروپا قدردانی نمود و تأکید کرد که این امر مسئولیت دولت آمریکا و ملل ‌متحد را در خصوص تأمین حفاظت اشرف در مرحله انتقالی مضاعف می‌کند.

شورا در بررسی موقعیت رژیم ولایت‌فقیه، بحران حاد و بی‌علاج در رأس هرم حاکمیت را، که با ماجرای استعفای وزیر اطلاعات و انتصاب وی از سوی خامنه‌ای و قهر و خانه نشینی احمدی‌نژاد سربازکرد و هم‌چنان درحال گسترش است، از علائم بارز مرحله پایانی رژیم ارزیابی کرد که نشان‌دهنده تناقض ذاتی و ناسازگاری بنیادین رژیم ولایت‌فقیه با هرگونه نهاد و حتی نمایش انتخاباتی است و در عین حال بی‌اعتباری خامنه‌ای را به‌دنبال شقه‌های ناشی از تحمیل دور دوم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و حذف نیمه کاره رفسنجانی، برجسته کرده است. ولی‌فقیه رژیم با تحمیل یک ضرب احمدی‌نژاد در نمایش انتخابات سال ۸۸، نه تنها به یکپایگی و سلطه مطلق العنانی که مد نظرداشت نرسید، بلکه اکنون گماشته‌اش هم حاضر به تبعیت از او نیست.

این بحران درونی و اوضاع انفجاری جامعه ایران از یک سو، و همگرایی بین‌المللی در تحریم رژیم، همراه با توفان قیامهای منطقه از سوی دیگر، موقعیت رژیم را از هر بابت شکننده کرده است. مشارکت رژیم و سپاه پاسداران درسرکوب قیام مردم سوریه که به وضع تحریمهای مشخصی از سوی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی تروریستی قدس منجرشده، بیانگر شدت احساس خطر رژیم از تحولات جاری است و حداکثر آمادگی و هوشیاری سیاسی را از جنبش مقاومت طلب می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a39ce8d-c770-4e22-9f54-70ca5cf3c68b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات