728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

مصاحبه‌ تلویزیون الرافدین با محسن حاجیان، برادر شهید منصور حاجیان

-

تلویزیون الرافدین - منصور حاجیان قبل از شهادت
تلویزیون الرافدین - منصور حاجیان قبل از شهادت
تلویزیون الرافدین درباره شهادت مجاهد خلق منصور حاجیان از مجروحان حمله 19فروردین به‌دلیل عدم رسیدگیهای پزشکی، مصاحبه‌یی با محسن حاجیان برادر وی انجام داد.

محسن حاجیان به الرافدین گفت: «برادر شهیدم منصور حاجیان که به دست نیروهای مالکی طی حمله وحشیانه به کمپ اشرف در 8آوریل به‌شدت مجروح شده بود، در اثر محاصره پزشکی ظالمانه‌ علیه اشرف و هم‌چنین کارشکنی‌های کمیته سرکوب اشرف وابسته به نخست‌وزیری عراق، روز شنبه گذشته به‌شهادت رسید. همان‌طوری‌که می‌دانید در این تهاجم 35نفر از ساکنان بی‌دفاع اشرف کشته و بیش از 300نفر از آنها زخمی گردیدند. شهید منصور از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت که ریه‌اش را پاره کرد و دچار خونریزی شدیدی شد. ما او را به بیمارستان به‌اصطلاح عراق جدید در کمپ که در دست نیروهای عراقی است، بردیم، جایی که به‌حق شکنجه‌گاه عراق جدید نام گرفته است. در آن‌جا به‌دلیل نبودن پزشک متخصص، محل اصابت گلوله را بخیه کردند که در نتیجه آثار خطرناکی روی او گذاشت، ما بعداً او را به بعقوبه و سپس به بغداد بردیم. پزشکان متخصص گفتند که بخیه زدن محل گلوله باعث شده که وضعیت وی بدتر بشود. در روز 27آوریل و درحالی‌که به گفته پزشک معالجش هنوز وضعیتش بهبود نیافته و تثبیت نشده بود، نیروهای عراقی او را به اشرف بازگرداندند. درحالی‌که وضعیت مجروح بدتر می‌شد، کمیته سرکوب مانع از بردنش به بیمارستان شدند».

وی افزود: «روز 2ژوئن منصور را به بیمارستانی در بغداد بردیم که در آن‌جا به‌دلیل نبودن امکانات و تأخیر در کار معالجه‌اش روز شنبه 11ژوئن به‌شهادت رسید. همان‌طوری‌که می‌دانید از 2سال و نیم پیش که حفاظت اشرف از نیروهای آمریکایی به نیروهای عراقی منتقل شده، یک محاصره ظالمانه علیه اشرف شروع شده است که باعث فوت تعدادی از بیماران صعب‌العلاج آن‌جا شد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35ac629e-fb8e-482c-9236-7d93925c37bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات