728 x 90

-

سوالات سیاست برای لیون پانتا کاندید وزارت دفاع

-

لئون پانتا
لئون پانتا
سایت سنای آمریکا۱۹ خرداد:
 ایران به گسترش برنامه اتمیش ادامه می‌دهد و در دادن اجازه کامل و آزاد برای کلیه موارد درباره برنامه اتمی فعلی و تاریخی‌اش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شکست خورده است. علاوه بر این مذاکرات گروه ۵+۱، با ایران به‌دلیل ایجاد پیش‌شرط های نامعقول برای ازسرگیری مذاکرات، متوقف شده است. سوال: آیا شما معتقدید که این به نفع آمریکا است که با ایران درگیر گفتگوی مستقیم درباره ثبات و امنیت در عراق گردد“
پاسخ: ایران به رد کردن رفتار بی‌ثبات کننده در رابطه با عراق ادامه می‌دهد و ازایران خواسته می‌شود که به مسئولیتهای بین‌المللی‌اش پاسخ بدهد. روابط ایران و عراق، به‌طور خاص هنگامی که آمریکا درحال کم کردن نیرو است، موضوعی است که باید با کشورهای مربوطه‌اش گفتگو گردد.

به هرحال، من معتقدم ما باید به استراتژی فعلی در درگیر کردن و فشار آوردن و باز بودن به مذاکرات بیشتر با ایران از طریق ۵+۱ ادامه دهیم.
سوال: شما فکرمی‌کنید که چه کار بیشتری باید آمریکا و جامعه بین‌المللی برای منصرف کردن ایران در دست‌یابی به یک برنامه تسلیحات اتمی انجام دهند؟
پاسخ: من معتقدم که ما باید راههای افزایش فشار روی ایران را پیدا کنیم، از جمله از طریق تحریمات بیشتر، و این را برای ایران روشن کنیم که هرچقدر بیشتر در پاسخ به مسئولیتهای بین‌المللی‌اش شکست بخورد، (موقعیت ایران) غیرامن تر می‌شود. همزمان ما باید درب دیپلوماسی را باز بگذاریم، که این برای ایران دیر نیست که عزم جزم کند و قدم هایی برای تضمین برنامه اتمیش که صلح طلبانه باقی می‌ماند بردارد.
سوال: ارزیابی شما از تهدیدی که توسط ایران وجود دارد چیست؟
پاسخ: ایران به‌عنوان یک تهدید مهم برای آمریکا و متحدانش و منافع اش در منطقه باقی مانده است. ایران به غنی‌سازی اورانیم ادامه می‌دهد و به‌دنبال یک برنامه اتمی غیرقانونی است و از گروههای تروریستی حمایت می‌کند و به منافع و نیروهای آمریکا حمله می‌کند و با زور و تجاوز در منطقه نفوذ می‌کند. یک ریسک واقعی وجود دارد که برنامه اتمیش سایر کشورها در منطقه را برای این‌که به‌دنبال گزینه‌های اتمی بروند ترغیب کند.
سوال: از نظر شما تاثیر تحریمات علیه ایران چه بوده است، آیا اثری داشته است و آیا باید تحریمات بیشتر یک جانبه و یا چند جانبه علیه ایران منظور گردد؟
پاسخ: افزایش فشار اقتصادی دولت اوباما که علیه ایران اعمال شده در تهران نگرانی غیرمترقبه‌ای ایجاد کرده است. من معتقد نیستم که رهبران ایران باور دارند که ما می‌توانیم سطح حمایت بین‌المللی را درباره تحریماتی که داشته‌ایم را گسترش بدهیم. رفتار ایرانیان تغییری نکرده است، همان‌گونه که رهبری ایران قطعنامه‌های ملل‌متحد را به سخره می‌گیرد و در انجام مسئولیتهای بین‌المللی‌اش شکست خورده است. من معتقدم، به هرحال، ما باید دریک تلاش برای تغییر رفتار ایران به افزایش فشار اقتصادی به ایران ادامه بدهیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/640d0dbe-02f4-4fde-94f4-42f096168e07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات