728 x 90

بن لادن,

دستیار بن لادن در افغانستان دستگیر شد

-

اسامه بن لادن
اسامه بن لادن
سربازان افغان و نیروهای ائتلاف یکی از اعضای القاعده و دستیار سابق اسامه بن لادن را دستگیر کردند. به گزارش صدای آمریکا۱۲خرداد، ناتو روز پنجشنبه در بیانیه‌یی گفت این فرد در منطقه «نهر شاهی» در حوالی ولایت بلخ در شمال افغانستان دستگیر شد. ناتو هنوز مشخصات وی را اعلام نکرده است. نیروهای ائتلاف می‌گویند وی مسئول سازماندهی برخی حمله‌ها بوده است. وی هم‌چنین مظنون به همکاری نزدیک با در سال ۲۰۰۱ با بن لادن در افغانستان بوده و یکی از چندین عضو ارشد طالبان و القاعده است که در سال جاری در بلخ دستگیر شده‌اند.
در همین حال روز پنجشنبه شورشیان با حمله به یک کارگاه جاده‌سازی در ولایت ایالت اروزگان، دو گارد امنیتی و یک پلیس را کشتند. یک سخنگوی نظامی گفته است در جریان این درگیری تعدادی از شورشیان نیز کشته شده‌اند. از سوی دیگر ارتش آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد در انفجار یک بمب کنارجاده‌ای نزدیکی یک تانک حامل سربازان در شهر کندوز در ولایت بغلان، یک سرباز جان خود را از دست داده و شش نفر نیز شده‌اند. آلمان به‌عنوان بخشی از ائتلاف ناتو حدود ۵ هزار سرباز در افغانستان مستقر کرده است. روز پنجشنبه هم‌چنین در حمله شورشیان در ایالت غزنی، یک سرباز لهستانی جان سپرد و دو نفر نیز مجروح شدند. ارتش لهستان می‌گوید مهاجمان ناشناس یک واحد گشتی را با آر.پی.جی و سلاحهای سبک زیر آتش گرفتند. تعداد سربازان لهستان در افغانستان حدود ۲۶۰۰ نفر است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbadff51-010a-47c9-9e5c-96e2155f1328"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات