728 x 90

ليبي,قيام هاي خاورميانه,

مصطفی عبدالجلیل: ما مایلیم که آمریکا فشار بیشتری روی قذافی وارد کند

-

مصطفی عبدالجلیل رهبر انقلابیون لیبی
مصطفی عبدالجلیل رهبر انقلابیون لیبی
مصاحبه با مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی
تلویزیون سی.ان.ان ۹خرداد با مصطفی عبدالجلیل مصاحبه‌ای داشت، مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی گفت: «ما مایلیم که دولت آمریکا برای کناره‌گیری قذافی فشار بیشتری روی او وارد کند. ما هم‌چنین خواهان حمایت اقتصادی آمریکا برای آزاد ساختن بخشی از دارائیهای مسدود شده لیبی در آمریکا هستیم. خبرنگار سی.ان.ان: شورای انتقالی لیبی برای موافقت با آتش‌بس چه خواسته‌یی دارد؟
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی: ما با هر آتش‌بسی که راه به کناره‌گیری قذافی ببرد موافق هستیم. هر چیزی کمتر از این غیرقابل قبول است هر آتش‌بسی باید بخشی از یک توافقی باشد که نتیجه آن کناره‌گیری معمر قذافی و پسرانش و معاونین او باشد.
خبرنگار سی.ان.ان: سؤال از شما به‌عنوان وزیر دادگستری سابق رژیم قذافی، اگر معمر قذافی به اتهام جنایت علیه بشریت به دادگاه کشانده شود، چه کسی باید او را محاکمه کند آیا باید در این‌جا در لیبی محاکمه شود یا این‌که دادگاه بین‌المللی جنایی باید او را محاکمه نماید.
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی: ما ترجیح می‌دهیم که برای تضمین شفافیت قذافی در خارج از لیبی مورد محاکمه قرار گیرد. شواهد کافی برای محکومیت او در رابطه با جنایتهای صورت گرفته در این‌جا و یا در خارج از لیبی وجود دارد. ما دارای سیستم قضایی خوبی در این‌جا هستیم ولی‌ترجیح می‌دهیم که دادگاه او به‌صورت بین‌المللی صورت گیرد.
خبرنگار سی.ان.ان: چرا شما دادگاه بین‌المللی جنایی را ترجیح می‌دهید آیا سیستم قضایی شما آماده نیست؟
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی: چون که تمامی مردم لیبی قربانیان حاکمیت معمر قذافی هستند لذا به‌لحاظ حقوقی ما نباید او را محاکمه نماییم تمامی مردم لیبی از اقدامات او آسیب دیده‌اند.
خبرنگار سی.ان.ان: شما گفتید که یک هیأت روسی برای گفتگو با شورای انتقالی ملی به لیبی می‌آیند، خواسته شما از روسیه چیست؟
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی: ما از تصمیم اخیر روسیه که ر‌ئیس جمهور آن در کنفرانس سران جی ۸ اعلام کرد استقبال می‌کنیم ما از این تحول بزرگ در ارتباط با رابطه روسیه با انقلاب استقبال می‌کنیم. ما به‌خوبی می‌دانیم که روسیه با رژیم قذافی رابطه دارد لذا این تماسها در جهت منافع انقلابیون برای یافتن راهی برای کناره‌گیری قذافی خواهد بود تا این‌که خونهای کمتری ریخته شود.
خبرنگار سی.ان.ان: ۹۵ درصد صادرات لیبی نفت است وضعیت نفت چگونه است آیا کماکان تولید نفت وجود دارد و شما چگونه موفق به فروش نفت می‌شوید؟
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی: من گفتم که ما نیازمند شدید به پول هستیم ما جدا نیاز به پول داریم فکر کنم این مسأله کاملاً روشن است ما درگیر یک بحران اقتصادی در حال حاضر هستیم.
خبرنگار سی.ان.ان: ولی موفق به فروش نفت نشده‌اید.
مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی ملی لیبی: ما یک محموله نفتی صادر کردیم ولی مدت کوتاهی بعد از آن معمر قذافی تأسیسات نفتی را بمباران کرد»..
خبرگزاری فرانسه ۹/۳/۹۰: «انتظار می‌رود رئیس‌جمهور آفریقا روز دوشنبه برای گفتگو با مقامات وارد طرابلس شود. گفته می‌شود این گفتگوها روی یک ”استراتژی خروج“ برای معمر قذافی متمرکز خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2a60ac32-9384-4bb4-a178-e823bd7942dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات