728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

بیانیه حمایت شیخ فیصل حوم، شیخ‌کل عشیره ندا در استان دیالی عراق از طرح پارلمان اروپا

-

حمله نیروهای نوری مالکی به ساکنان بی‌دفاع اشرف
حمله نیروهای نوری مالکی به ساکنان بی‌دفاع اشرف
با گذشت بیش از یک ماه از فاجعه انسانی که در اشرف به‌وقوع پیوسته است، می‌گذرد ولی متاسفانه هنوز راه مناسبی پیدا نشده است و موضوع در بلاتکلیفی و ابهام قرار دارد و این باعث خجالت ما عراقیانی است که با مهمانان خود بعد از 25سال که به‌خوبی و خوشی زندگی کرده‌اند، این‌چنین رفتاری می‌شود. خوشبختانه با ابتکارعمل پارلمان اروپا و مسافرت یک هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا به‌ریاست استراون استیونسون نماینده پارلمان اروپا به عراق، یک توافق امکانپذیر با کمک سازمان ملل ارائه شد. ما شیوخ و عشایر دیالی نیز هم‌چون پارلمان اروپا معتقدیم که چنین توافقی تنها هنگامی می‌تواند میسر شود که یک امنیت و آرامش نسبی برای ساکنان اشرف ایجاد شود و این مقدمتاً با خروج نیروهای عراقی از اشرف امکانپذیر می‌شود تا پس از آن بتوان برای هرگونه راه‌حل دائمی امکانپذیر برای کمپ اشرف صحبت کرد.

اگر کسی بخواهد حداقل خواسته‌ها و حقوق ساکنان اشرف را تحت قوانین بین‌المللی و کنوانسیونهای ژنو رعایت کند و دنبال راه‌حل وخروج از این بحران باشد، قطعاً به راه‌حلی که پارلمان اروپا ارائه کرده است می‌رسد، مگر این‌که دوباره بخواهد قتل‌عام دیگری در مورد ساکنان اشرف به‌راه بیندازد و رژیم حاکم بر ایران را خوشحال کند و دست به حماقت دیگری مانند جابجایی اجباری بزند که از پیش این عمل محکوم و مردود است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7d07e79-f3e3-41fe-aa6b-77f56f49a48e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات