728 x 90

-

محاکمه دوتبعه آمریکایی

-

مسعود شفیعی، وکیل دو کوهنورد آمریکایی
مسعود شفیعی، وکیل دو کوهنورد آمریکایی
تلویزیون الجزیره انگلیسی: «قرار بود من یک ساعت قبل از دادگاهی با موکلینم صحبت کنم اما اجازه همین را هم ندادند، بعد از بیست‌و یک ماه من هنوز امکان صحبت رودر رو با موکلینم را نداشتم».. این اظهارات وکیل دو تبعه آمریکا است که توسط رژیم آخوندی زندانی شده‌اند گزارشی از بخش انگلیسی الجزیره:
دو آمریکایی که به مدت ۲۱ماه در ایران زندانی هستند، اتهام جاسوسی و ورود غیرقانونی به ایران را تکذیب کردند.

مادر جاش فتال، یکی از دو آمریکایی کوهنورد که در ایران زندانی هستند گفت: تصور این‌که چه بر سر آنها خواهد آمد، برای ما وحشتناک است. هیچ‌کس نتوانسته با آنها رو در رو صحبت کند. آنها در یک سلول کوچک سه در چهار متر زندانی هستند.

مادر جاش فتال، امیدوار است که پسرش آزاد شود. وی و مادر زندانی دیگر از رژیم ایران خواسته‌اند تا پسرانشان را آزاد کنند. وکیل این دو نفر گفته است هرگز نتوانسته با دو موکلش به‌طور خصوصی گفتگو کند. و آخرین باری که آنها را در دادگاه دیده، روز ششم فوریه بوده که آنها گفته‌اند بی‌گناه هستند.

مسعود شفیعی، وکیل این دو کوهنورد گفت: «قرار بود من یک ساعت قبل از جلسه دادگاه آنها را ببینم. ولی آنها را خیلی دیر آوردند. به همین خاطر امکان دیدن آنها را نداشتم. من تاکنون امکان صحبت به‌طور خصوصی و رو در رو با آنها را نداشته‌ام».

سارا شورد، سومین آمریکایی متهم، سپتامبر گذشته به قید ۵۰۰هزار دلار ضمانت آزاد شد و توانست به کشورش بازگردد. او از بازگشت به ایران و حضور در دادگاه، خودداری کرد و لذا به‌طور غیابی محاکمه شد.

وکیل دو تبعه آمریکایی گفت: هیچ دلائل و شواهدی مبنی بر جاسوسی وجود ندارد، تنها اتهام، ورود غیرقانونی است که می‌توان به توافق رسید. تازه‌ این هم تقصیر آنها نبوده، زیرا آنها در منطقه مرزی حرکت می‌کردند. یکی از مرزبانان ایرانی از آنها خواسته بود به نزد او بروند. آنها از مرز گذشتند تا با او صحبت کنند و نمی‌دانستند که دارند وارد خاک ایران می‌شوند. حداکثر حکم جاسوسی، یک تا ده سال است. در حالی که ورود غیرقانونی به ایران حکم یک تا سه سال دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d86b9c25-8464-46c8-9d6d-4906ae5406b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات