728 x 90

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان رسانه‌های رژیم - دوشنبه ۱۹اردیبهشت

-

گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
گفته ها و ناگفته ها - رسانه های رژیم
صفحه اول روزنامه‌های رژیم با عنوانها و عکسهای مختلف سعی کردند داستان شکاف بزرگ در رأس نظام بین خامنه‌ای و احمدی‌نژاد را به‌اصطلاح ختم به خیر وانمود کنند:
روزگار: «رئیس‌جمهور: امیدوارم کسانی که از راه ولایت دور شده‌اند باز گردند».
خراسان: «رئیس‌جمهور: دفاع از ولایت فقیه تکلیف است».
ایران: «رئیس‌جمهور: دفاع حقیقی از ولایت‌ فقیه یک تکلیف است».

کیهان ارگان ولی‌فقیه ارتجاع هم بزرگترین عنوان خود را به این جمله اختصاص داد:
کیهان: «تشکیل جلسه دولت به‌ریاست احمدی‌نژاد و با حضور مصلحی»! کیهان هم‌چنین در مطلبی سعی کرد ماجرا را خاتمه‌یافته تلقی کرده و دست نظام را در این بازی در مقابل دشمنان بالا ببره و برنده اعلام کند:
کیهان: «...غیبت چند روزه احمدی‌نژاد این تصور را به‌وجود آورد که شکافی در سطوح بالای نظام ایجاد شده است. همین تصور بود که انبوهی از گمانه‌زنیها و خبرسازیها را از پی خود آورد و به‌ویژه جریان ضدانقلاب را نسبت به آن‌که بتواند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرد به طمع انداخت».

کیهان در پایان این مطلب، با دودودم پاسداری صورت نظام را با این عبارات سرخ نشان داد:
کیهان: «جلسه به‌ریاست احمدی‌نژاد و با حضور مصلحی بدون هیچ حاشیه‌ای تشکیل شد».

بگذریم که این نحوه فخرفروشی، خبر از حال زار نظام می‌دهد، اما سایر عنوانها و مطالب همین رسانه‌ها، خواسته و ناخواسته، سایه‌هایی از ابعاد جنگ درونی گرگهای رأس نظام را در عرصه‌های گوناگون بروز داده‌اند. از خود کیهان بشنوید با عنوان ”حکم حکومتی کجاست که ماندیده‌ایم“:
کیهان: «...علی‌اکبر جوانفکر که در تملق‌گویی برای رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و توجیه‌های عجیب و غریب تحرکات جریان انحرافی مسبوق به سابقه است... گفت: باید از چنین رسانه‌هایی [که خبر را مخابره کرده‌اند] سؤال کرد حکم حکومتی کجاست و آنها چگونه و از کجا به آن دست یافته‌اند... جوانفکر با وجود سرسپردگی ویژه به آقای مشایی -حتی به قیمت انکار حکم رسمی رهبر معظم انقلاب- ادعا می‌کند پیرو ولایت‌ فقیه است».

مردم‌سالاری هم حرفهای باهنر از باند ولی‌فقیه در مجلس را انعکاس داد که از جمله تیغ جراحی نظام را به رخ احمدی‌نژاد کشیده است:
مردم‌سالاری: «رئیس‌جمهور نباید بگوید من مجلس تعیین می‌کنم... اینها می‌گویند اگر ما بتوانیم با خود آقا امام زمان (عج) ارتباط بگیریم دیگر کاری به این واسطه‌ها نداریم... آخر کسی که با خود آقا امام زمان (عج) ارتباط داشته باشد دیگر نایب ایشان را به‌عنوان واسطه نیاز ندارد... . یک ضرری واقع شده که می‌توانست از قبل پیشگیری شود. بالاخره هر جراحی، خونریزی و درد دارد، به‌دلیل ترس از این نوع خسارتها نمی‌توان از اصل اشکال صرف‌نظر کرد. بنابراین کار از طرف مجلس در حال پیگیری است».

مردم‌سالاری هم‌چنین اظهارات آخوند احمد خاتمی را درج کرد که هم برعکس ادعای کیهان شریعتمداری مبنی بر جمع‌شدن فتنه است و هم تلویحاً بر ضرورت تصفیه دولت پاسدار احمدی‌نژاد مهر تأیید می‌زند:
مردم‌سالاری: «این روزها به نظر می‌رسد هم‌چنان که فتنه آینده به فتنه جدید بدل گشته، هشدار نیز به مقابله تبدیل شده است و کسانی که از آنها به‌عنوان فتنه نام می‌برند، دایره‌یی گسترده‌تر یافته است. مسائل اخیر در پیرامون دولت هم بنا‌ به اظهارنظرها، متأثر از این به‌اصطلاح فتنه بوده و هم بر مقابله با آن تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت».

مردم‌سالاری در همین مقاله اذعان آخوند صدیقی را درج کرد که به‌صورت تلویحی اعتراف کرد جدال بر سر موضع خود ولی‌فقیه است:
مردم‌سالاری: «نمی‌شود در جنگ 2فرمانده وجود داشته باشد. جنگ یک فرمانده باید داشته باشد و همه سربازها باید از فرمانده تبعیت کنند».

بنا‌به‌عنوانهای مختلف در اغلب رسانه‌ها مهره‌های ریز و درشت نظام هم ظاهراً به اشاره ولی‌فقیه، چنگ و دندانهای خودشان را به اشکال مختلف به پاسدار احمدی‌نژاد نشان داده‌اند و قبل از هر چیز به‌شدت بحران درونی نظام و قبای پاره ولی‌فقیه اذعان کرده‌اند:
مردم سالاری: «حسین اسلامی: باید بدانند که فرزندان رهبری در مجلس، دستان جریان انحرافی را از وزارت اطلاعات قطع خواهد کرد و مجلس اصول‌گرا به احدی در این خصوص باج نخواهد داد».
کیهان: «حجت الاسلام پناهیان: ... عدالت‌زدگی بدون ولایت کار را به جاهای خطرناک می‌کشاند... نباید عدالت را بهانه‌ای برای اقدام علیه ولایت قرار داد».
کیهان: «احمد خاتمی: اگر جریان انحرافی بخواهد بازیگر این صحنه اخیر باشد تودهانی محکم‌تری از مردم خواهد خورد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/828ba233-49b1-43c2-86c0-6c29efa4d81b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات