728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شمار مبتلایان ۲۴ساعته نسبت به هفته گذشته بیش از سه برابر شده است

 

  • وزارت بهداشت: بیماران امیکرون ممکن است خیلی بیشتر از آمار اعلام شده روزانه تا ۱۰۰هزار مبتلا داشته باشد
  • معاون وزارت بهداشت: میزان مراجعات سرپایی مبتلا به کرونا در کشور چهار برابر شده است
  • استاندار تهران: در روزهای گذشته مراجعین امیکرون ۷۸درصد و بستریها در سطح استان تهران ۶۱درصد افزایش پیدا کرده است
  • ایسنا: تهران با حجم بالای جمعیت و کارکنان در وضعیت قرمز قرار گرفته است، اما هنوز محدودیت خاصی اعمال نشده است
  • دانشگاه پزشکی ایران: موارد بستری کودکان در تهران ۵۰ تا ۶۰درصد بیشتر شده است
  • روزنامه همدلی: در حالی‌که کارشناسان خواستار تعطیلی مدارس هستند، معاون آموزش و پرورش گفت اگر دانش آموزی کرونا گرفت و فوت کرد ۱۵میلیون غرامت می‌دهیم

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر چهارشنبه، ۱۳بهمن۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۲هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۳۶۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۹۳۳نفر، در اردبیل به ۶۴۰۵نفر، در البرز به ۱۴۶۲۸نفر، در اصفهان به ۳۴۸۴۰نفر، در ایلام به ۴۸۰۳نفر، در تهران به ۱۱۷۲۳۵نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۴۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۶۴۵۳نفر، در خوزستان به ۳۰۲۶۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۸۵۵نفر، در فارس به ۱۹۰۵۰نفر، در قزوین به ۵۹۱۴نفر، در کردستان به ۸۲۶۷نفر، در کرمان به ۱۳۵۶۲نفر، در مازندران به ۱۸۲۱۰نفر، در مرکزی به ۹۱۷۸نفر و در هرمزگان به ۸۳۴۵نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز خود شمار مبتلایان ۲۴ساعته گذشته را ۳۸۱۶۰نفر اعلام کرد که نسبت به هفته قبل همین روز بیش از ۳برابر افزایش داشته است. ابراهیم قادری، رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: «بیماران اومیکرون خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد هفته‌های آینده روزانه تا ۱۰۰هزار مبتلا داشته باشیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲بهمن). حیدری معاون وزارت بهداشت گفت: «میزان مراجعات سرپایی مبتلایان در کشور چهار برابر شده است» (تابناک ۱۳بهمن).

مردانی عضو ستاد کرونا گفت: «با توجه به افزایش شهرهای قرمز و به صدا در آمدن زنگ خطر همه‌گیری اومیکرون، محدودیت‌های کرونایی از جمله تعطیلی مدارس، برگزاری نشستهای علمی و فرهنگی و تجمعات باید تا پایان سال برقرار شود» (ایرنا ۱۳ بهمن۱۴۰۰).

در همین حال روزنامه حکومتی همدلی نوشت: «در حالی‌که بسیاری از کارشناسان مبارزه با کرونا خواستار تعطیلی مدارس شده‌اند، یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش (گودرز کریمی) در سخنانی عجیب بر جان دانش‌آموزان برچسب قیمت زد و اعلام کرد اگر کسی کرونا گرفت و فوت کرد ۱۵میلیون (۵۳۰ دلار) غرامت می‌دهیم»!

خبرگزاری حکومتی ایسنا امروز نوشت: «پیک ششم کرونا در ایران آغاز و تغییر رنگ شهرها به نارنجی و قرمز به‌سرعت رو به افزایش است به‌طوری که تا روز گذشته ۴۲شهر قرمز، ۱۴۲شهر نارنجی و تنها ۳۴ آبی است. تهران با حجم بالای جمعیت و کارکنان در وضعیت قرمز است. اما به‌رغم هشدارها هنوز محدودیت خاصی به‌ویژه برای حضور کارکنان اعمال نشده است» (ایسنا ۱۳بهمن۱۴۰۰).

در تهران، منصوری استاندار گفت: «در تهران ظرف روزهای اخیر نسبت به هفته گذشته مراجعین ۷۸درصد و بستریها ۶۱درصد افزایش پیدا کرده است» (ایسنا ۱۳بهمن). ناطقیان، عضو هیأت علمی دانشگاه پزشکی ایران در ارتباط با وضعیت کودکان گفت: «موارد بستری در کودکان حدود ۵۰ تا ۶۰درصد بیشتر شده که نشان می‌دهد با سرعت بسیار زیادی در حال رفتن به سمت درگیری اطفال هستیم» (روزنامه مردم‌سالاری رژیم۱۳بهمن۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضای مشهد گفت: «پیک ششم شعله‌ور شده است. در این پیک تعداد مبتلایان زیادی خواهیم داشت و لود بیماری زیاد خواهد بود» (ایسنا ۱۳بهمن۱۴۰۰).

در فارس، سرپرست دانشگاه پزشکی، با اشاره به افزایش نگران‌کننده مبتلایان گفت: «بستری ۱۹۸مبتلا به کرنا در ۲۴ساعت گذشته نگران‌کننده است. وضعیت در استان هر لحظه بحرانی‌تر می‌شود. وضعیت شیراز، زرقان و گراش قرمز است» (ایسنا ۱۳بهمن۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳بهمن۱۴۰۰ (۲فوریه۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a8b7061-f7b5-4abf-85ea-85c08ce7f06f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات