728 x 90

قيام هاي خاورميانه,اعتراض عليه مالكي,

وضعیت امنیتی در عراق وخیم‌تر شده است

-

--
--
وضعیت امنیتی در بغداد و برخی استانها طی روزهای اخیر به‌دلیل شکست سیاستهای دولت و تمرکز اداره وزارتخانه‌های امنیتی در دست یک فرد رو به وخامت می‌گذارد. به گزارش تلویزیون بغداد ۱۷ اردیبهشت، در شهر بعقوبه در استان دیالی افراد مسلح سوار بر یک خوردو نوع کیا به یک دفتر صرافی در بازار شهر حمله کردند و صاحب آن و به همراه ۲تن از مراجعین را به قتل رساندند و مبلغی بالغ بر ۴میلیارد دینار را به سرقت بردند و سپس با یک گشت پلیس نزدیکی صرافی به تبادل آتش پرداختند و بعد پا به فرار گذاشتند. پنج دقیقه بعد از این حادثه یک بسته انفجاری که به خودرویی چسبانده شده بود در ۵۰۰ متری صرافی منفجر شد و زمانی که گشت پلیس رسید یک خودرو انفجاری که در کنار بازار پارک شده بود منفجر گردید که منجر به‌شهادت ۳ شهروند و مجروح شدن ۴ مأمور پلیس از جمله سرهنگ مظفر المجمعی و ۴ شهروند از جمله ۲ زن گردید. لازم به ذکر است که استان دیالی از زمان قتل بن لادن تاکنون در حالت آماده‌باش درجه یک قرار دارد و نقاط ایست و بازرسی بیشتری در ترس از تهاجمات مسلحانه در سطح استان دیالی برپا شده است.
• بیمارستان محمودیه واقع در جنوب بغداد جسد ۴تن از افراد نیروهای بیداری که توسط افراد مسلح به قتل رسیده بودند را تحویل گرفت. یک منبع پزشکی گفت که یک گروه مسلح امروز صبح به مقر نیروهای بیداری در منطقه لطیفیه حمله نمودند و ۴تن از افراد این مقر را به قتل رساندند.
• در بغداد افراد مسلح ناشناس عصر روز جمعه یک استوار پلیس به اسم غازی فخری را با سلاح مجهز به صداخفه‌کن به هنگام عبور با خورویش بر روی پل جادریه از جهت منطقه سیدیه به قتل رساندند.
• در منطقه سیدیه در اثر انفجار یک بسته انفجاری نوع چسبنده به یک خودرو ۳ شهروند مجروح شدند و به برخی مغازه‌های اطرف خسارتهایی وارد گردید.
• در منطقه الدوره واقع در جنوب امروز صبح در اثر انفجار یک بسته انفجاری نوع چسبنده به یک خودرو ۲ مأمور پلیس و ۱ شهروند زخمی ‌شدند.
• در حی اور واقع در شرق بغداد در اثر انفجار یک بسته انفجاری نزدیکی یکی از مساجد ۵ شهروند زخمی ‌شدند.
• در شهر کرکوک واقع در شمال بغداد افراد مسلح ناشناس منزل سرهنگ خلبان در ارتش عراق را منفجر کردند که منجر به زخمی‌شدن یکی از اعضای خانواده وی گردید و بخش زیادی از منزل نیز منهدم گردید.
در شهر موصل واقع در شمال عراق ۲ مأمور پلیس در اثر انفجار بسته انفجاری نزدیکی یک مسجد در حی العامل واقع در جنوب موصل زخمی‌شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10591c0f-ad03-40f3-9b52-eb570eaff86b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات