728 x 90

آمریکا به جمیل جبق وزیر حزب‌اللهی دولت لبنان ویزا نداد

جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان
جمیل جبق وزیر بهداشت لبنان

دولت آمریکا به جمیل جبق وزیر بهداشت حزب‌الله در دولت لبنان ویزا نداد. الشرق‌الأوسط نوشت: جمیل جبق قرار بود همراه هیات لبنانی به ریاست میشل عون برای مشارکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کند.

به گزارش رسانه‌های لبنانی جمیل جبق درخواستی به سفارت آمریکا برای تمدید ویزای منقضی شده برای شرکت در جلسه سازمان ملل ارائه کرد اما ویزای وی به‌دلیل نمایندگی حزب‌الله در کابینه صادر نشد.

این اقدام با تشدید تحریم‌های اقتصادی افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله همزمان است.

 

اداره داراییهای خارجی خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه ۷شهریور ۹۸ «بانک جمال تراست» در لبنان را که فعالیت‌های بانکی حزب‌الله را تسهیل می‌کرده است، مورد تحریم قرار داد و به‌عنوان تروریست جهانی ویژه نامگذاری کرد.

دفتر کنترل داراییهای خارجی به‌طور مشخص صندوق اعتماد جمال را مطابق فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ به‌دلیل یاری رساندن به، حمایت از یا فراهم کردن پشتیبانی مالی، مادی یا تکنولوژیک برای یا خدمات مالی یا سایر خدمات برای یا در حمایت از حزب‌الله در فهرست تروریستهای جهانی به‌طور ویژه نامگذاری شده درج می‌کند. صندوق اعتماد جمال رابطه طولانی مدتی با یک نهاد مالی کلیدی حزب‌الله دارد و خدمات مالی به شورای اجرایی حزب‌الله و بنیاد موسوم به شهید مستقر در ایران ارائه می‌دهد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۸تیر۹۸، سه تن از اعضای حزب‌الله در دولت و مجلس لبنان را تحریم کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نام این سه تن محمد حسن رعد، وفیق صفا، و امین شری قید شده است.

خزانه‌داری آمریکا سرکردگان حزب‌الله تحت حمایت رژیم ایران را به‌خاطر بهره‌برداری از نظام سیاسی و مالی لبنان هدف قرار داده است.

در بیانه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل داراییهای خارجی، مقامات سیاسی و امنیتی کلیدی حزب‌الله که در مواضع ویژه قرار دارند و دستور کار بدخواهانه در لبنان را تسهیل و دستورات رژیم ایران را اجرا می‌کنند نامگذاری کرده است.

این بیانیه افزوده است: حزب‌الله از نیروهای خود در پارلمان لبنان برای دستکاری نهادها به‌منظور حمایت از اقدامات تروریستی خود و پشتیبانی از اقدامات شرورانه رژیم ایران استفاده می‌کند.

سیگال مندلکر معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم گفت: حزب‌الله ثبات و امنیت اقتصادی لبنان و منطقه را تهدید می‌کند و هزینه آن را به مردم لبنان تحمیل می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد تحریم‌های امروز بیانگر آن است که آمریکا هیچ فرقی بین فعالیت‌های سیاسی و فعالیت‌های خشونت‌آمیز حزب‌الله قائل نیست. حزب‌الله توان سیاسی خود را استفاده می‌کند تا سیستم مالی و امنیتی لبنان را مورد بهره‌برداری قرار داده و اجزاء آن را فاسد کند.

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمن چاپ عکسی از امین شری به همراه قاسم  سلیمانی می‌نویسد سال گذشته به‌دنبال آن که یک بانک لبنان داراییهای یکی از حامیان مالی حزب‌الله را بعد از اعلام تحریم وی از سوی آمریکا توقیف کرد «امین شری» کارکنان این بانک و خانواده‌هایشان را به خشونت تهدید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c06a7835-62bf-449e-b3b5-20d587818aea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات