728 x 90

بحران اقتصادي رژيم,يارانه ها,فقر و فساد,

هشدار یک نماینده رژیم به غیرقابل تحمل شدن بار تورم و گرانی

-

احمد توکلی
احمد توکلی
سایت رادیو فرانسه: احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم آخوندی، هشدار داد که دولت قصد دارد با توافق کمیسیون تلفیق مجلس درآمد خود از محل حذف یارانه‌ها را بیش از دوبرابر افزایش دهد که این بار تورم و گرانی را برای مردم غیرقابل تحمل خواهد کرد و احتمالاً دولت را ناگزیر از عقب نشینی خواهد نمود. احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم بار دیگر نسبت به تورم فزاینده ناشی از حذف گسترده یارانه‌ها هشدار داد. او گفت که دولت در نظر دارد در بودجه سال جاری درآمد ناشی از حذف یارانه‌ها را از ۳۰هزار میلیارد تومان به ۶۲هزار میلیارد تومان افزایش دهد که بمنزله افزایش دوبرابری قیمتهای موجود است که فشار تورمی زیادی را در پی خواهد داشت.
احمد توکلی هشدار داده است که مردم تحمل این همه بار گرانی و تورم را ندارند و اگر اجرای قانون حذف یارانه‌ها به همین صورت ادامه یابد دولت ناگزیر از عقب‌نشینی خواهد بود.
با این حال، در روزهای گذشته احمد توکلی با تکرار همین هشدار تصریح کرده بود که کل درآمد حاصل از حذف یارانه‌ها ۳۲هزار میلیارد تومان است، در حالی که رقم یارانه‌های نقدی که باید به مردم پرداخت شود به ۳۷هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود.
به همین دلیل، نه تنها دولت نتوانسته بر خلاف قانون ۳۰ درصد درآمد حاصل از حذف یارانه‌ها را به صنعت و کشاورزی اختصاص دهد، بلکه برای پرداخت یارانه‌های نقدی به مردم نیز ناگزیر از فروش بخشی از ذخایر ارزی و طلای کشور بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f150017d-f1e1-4a82-b39c-731c713f32cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات