728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

دکتر ظافر العانی خواستار رسیدگی فوری به مجروحان تهاجم نیروهای مالکی به ساکنان اشرف شد

-

دکتر ظافر العانی، دبیرکل انجمن ملی آینده عراق
دکتر ظافر العانی، دبیرکل انجمن ملی آینده عراق
دکتر ظافر العانی از رهبران العراقیه و دبیرکل انجمن ملی آینده عراق در نامه‌یی به اد ملکرت نماینده ویژه ملل‌متحد در عراق خواستار رسیدگی فوری به مجروحان تهاجم نیروهای مالکی به ساکنان اشرف و انتقال آنها به بیمارستان اربیل یا یکی از کشورهای اروپایی گردید.

در این نامه خطاب به اد ملکرت آمده است: مایلیم شما را از میزان اندوه و تأسف‌مان از وضعیت فاجعه‌باری که پناهندگان سازمان اپوزیسیون رژیم فاشیستی تهران یعنی مجاهدین خلق مستقر در اشرف، از آن در رنج هستند مطلع سازم. در اشرف علاوه بر کشته شدن 35تن از زنان و مردان بی‌سلاح، امروزه معضلات آن‌جا به 2موضوع مربوط می‌شوند:
یکی معضل دفن پیکر کشته‌شدگان است که نیروهای نظامی عراقی مقبره سنتی آنها را، که همه متوفیان اعضا «سازمان را در برمی‌گیرد، به اشغال درآورده‌اند و برای احترام به کشته‌شدگان آنها دخالت شما را جهت بازگرداندن مقبره می‌طلبد.
نکته دوم مربوط به مشکل منع ارائه خدمات پزشکی به بحران مجروحان است که تعدادشان به صدها تن بالغ می‌شود و برخی از آنها به‌دلیل نقصان عامدانه معالجه در آستانه مرگ قرار دارند. بنابراین من از طرف خودم و به نیابت از سوی اعضا و هوادران حزبمان و عراقیان شریفی که به ارزشهای انسانی ایمان دارند، شما را فرامی‌خوانم که مجروحان را به یکی از بیمارستانهای نیروهای آمریکایی منتقل کنید. یا تدابیر فوری اتخاذ نمایید تا مجروحان به اربیل یا به یکی از کشورهای اروپایی منتقل شوند.

هم‌چنین زمان آن فرارسیده است که شما دولت عراق را قانع سازید تا اعضای سازمان بتوانند آزادانه و غیرمشروط جهت معالجه به بیمارستانهای عراقی مراجعه کنند و این پیش پا افتاده‌ترین خواسته حقوق‌بشری است که با کلیه کنوانسیونهای بین‌المللی در مورد پناهندگان منطبق می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/20505433-d0fe-46a6-9615-33b9cbae9714"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات