728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,اشرف - حمايت بين المللي

فراخوان فوری انجمن مراکشی برای شهروندی و حقوق‌بشر به بان کی‌مون برای جلوگیری از تکرار فاجعه در اشرف

-

انجمن مراکشی برای شهروندی انسان
انجمن مراکشی برای شهروندی انسان
انجمن مراکشی برای شهروندی و حقوق‌بشر در یک فراخوان فوری به بان کی‌مون خواستار دخالت ملل‌متحد برای جلوگیری از تکرار فاجعه دیگر در اشرف شد.

در این نامه به امضای السدراوی ادریس رئیس این انجمن خطاب به دبیرکل ملل‌متحد آمده است:
قبلاً در نامه‌یی به تاریخ ۱۴نوامبر ۲۰۱۰ به شما درباره فاجعه در شرف وقوع در کمپ اشرف هشدار داده بودیم، در نامه ما چنین آمده بود: ”آقای دبیرکل ملل‌متحد آیا خواسته‌های انسانی و حقوقی ما گوش شنوایی پیدا خواهد کرد یا باید منتظر وقوع فاجعه انسانی وحشیانه‌ای از طرف ائتلاف رژیمهای ایران و عراق باشیم تا وجدان جهانی بعد از این‌که زمان از دست رفت حرکتی بکند؟ بنابراین اقدام شما واجب است و همان وظایفی که ملل‌متحد به‌خاطر آنها تأسیس شد آن را واجب می‌نماید“.

نخست وزیر عراق نوری مالکی فرمان حمله جنایتکارانه علیه ساکنان بی‌دفاع اشرف را صادر نمود، حمله‌یی که منجر به کشته شدن ۳۳نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰۰نفر گردید. این حمله در خدمت رژیم ایران و نقض حقوق‌بشر و به چالش کشیدن مشروعیت بین‌المللی است… … از این‌رو دفتر اجرایی انجمن مراکشی برای شهروندی و حقوق‌بشر یکبار دیگر بر ضرورت دخالت فوری شما به‌منظور انجام این اقدامها تأکید می‌کند: درخواست از شورای امنیت و دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای محکوم کردن جنایات انجام شده توسط دولت عراق و اتخاذ اقدام فوری برای پایان‌دادن به این کشتار، دخالت نزد دولت آمریکا برای تخلیه فوری مجروحان به بیمارستان آمریکایی برای برخورداری از درمان لازم، از اتحادیه اروپا و کاترین اشتون می‌خواهیم که کمکهای مالی به دولت عراق را تا دریافت ضمانت برای رعایت حقوق ساکنان اشرف متوقف نماید. از ملل‌متحد و دولت آمریکا می‌خواهیم که حفاظت اشرف را برعهده گیرند و اقدامات لازم را برای عقب‌نشینی فوری نیروهای عراقی از اشرف اتخاذ نمایند.

انجمن مراکشی برای شهروندی و حقوق‌بشر
انجمن ملی مستقل حقوق‌بشری و شهروندی
عضو انجمنها و شبکه‌های بین‌المللی حقوق‌بشر
رباط ۱۱آوریل ۲۰۱۱
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5f6ac00-2662-464e-ad9c-387d357ff8bf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات