728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,اشرف - حمايت بين المللي

آکسیون اعتراضی در مقابل وزارت‌خارجه آلمان در برلین

-

 -
-
در اعتراض به موضعگیری غیرانسانی و مشمئزکننده سخنگوی به‌اصطلاح حقوق‌بشر وزارت‌خارجه آلمان مارکوس لونینگ که توجیه‌گر جنایت فجیع دیگری علیه ساکنان بی‌دفاع شهر اشرف است، ظهر پنجشنبه ۲۱ آوریل یک آکسیون اعتراضی در مقابل وزارت‌خارجه آلمان توسط خانواده‌ها و حامیان اشرفیان برگزار گردید. در این آکسیون خانواده‌های ساکنان اشرف از جمله مادر مجاهد شهید صبا هفت برادران از شهیدان فروغ اشرف و سایر خانواده‌ها و حامیان اشرف نفرت و انزجار خود را از تکرار دعاوی کثیف وزارت اطلاعات از زبان مارکوس لونینگ و تشویق مالکی و آخوندهای خون‌آشام برای به‌راه انداختن حمام خون جدیدی در اشرف ابراز داشتند.
 
 
 
 

خانواده اشرفیان در این آکسیون با صورتکهای مارکوس لونینگ و بنرها و شعارهای فارسی و آلمانی علیه این خوشرقصی نفرت انگیز به افشاگری در بین شهروندان آلمانی پرداختند و سؤال می‌کردند چرا طی بیش از دوسال محاصره ظالمانه اشرف، چندین بیمار سرطانی منجر به فوت، ۱۱ شهید و ۵۰۰ زخمی در حملات قبلی و گذشت ۱۲ روز از جنایت اخیر، کلامی در دفاع از حقوق‌بشر ساکنان اشرف نگفته و اکنون نیز خنجر را دوباره بر بدنهای خونین فرزندان ما فرو می‌کنند.
آقای کریستیان سیمرمن مسئول دفتر حقوق‌بشر برلین در این آکسیون ضمن سخنانی در محکومیت اطلاعیه مارکوس لونینگ گفت: «کسی که مسئول حقوق‌بشر خود را قلمداد می‌کند مشخص شد که صلاحیت اینکار را ندارد و من از خانم مرکل می‌خواهم که او را از کار برکنار کند. او حتی نمی‌داند که براساس قانون اساسی ما، مقاومت حقی است که در برابر یک دیکتاتوری به‌رسمیت شناخته شده و این یک قانون بشری است که مردم به این وسیله علیه دیکتاتورها با همه امکانات مبارزه کنند. ما این مقاومت را در آلمان نیز داشتیم و مقاومت آلمان نیز با نثار جان انسانها بثمر رسید و الآن کسی نمی‌تواند مقاومت در تاریخ آلمان را زیر سؤال ببرد و بگوید تقصیر خودشان بوده است که کشته شدند و همین امروز با تقدیر و احترام از آنان یاد می‌شود. این یک آبرو ریزی شرم‌آور است که شما به‌عنوان مسئول حقوق‌بشر مقاومت را زیر سؤال می‌برید و می‌گویید خودشان مسئول مرگ افرادشان بودند این غیرقابل باور است.

خانم بتینا اوفلمان یکی از فعالان حقوق‌بشری نیز ضمن سخنانی همبستگی خود را با اشرف اعلام کرده و این جنایت را محکوم نمود.
خانم بتینا اوفلمان در همین روز یک آکسیون نیز در حمایت از اشرف در مقابل سفارت رژیم در برلین ترتیب داده بود که تعدادی از خبرنگاران رسانه‌ها از جمله تلویزیون RBB به تهیه گزارش و فیلم از آن پرداختند.
هم‌چنین خانم کبری مکوند مادر مجاهد شهید صبا هفت برادران و تعدادی از ایرانیان آزاده و حامیان اشرف از جمله آقای کاظم موسوی سخنگوی حزب سبزهای ایران در این آکسیون سخنرانی نموده و اظهارات لونینگ را به‌شدت محکوم کردند. خانم کبری مکوند ضمن محکوم کردن اطلاعیه مارکوس لونینگ گفت اگر راست می‌گویید یک هیأت برای بررسی اوضاع اشرف از نزدیک بفرستید و برای آخرین دیدار و وداع من با دختر شهیدم و هم‌چنین دیدار با تنها دختر باقیمانده‌ام سریعاً ویزای مرا صادر کنید تا بتوانم به اشرف بروم.
جمعیت در آکسیون شعار می‌دادند:
مارکوس مارکوس ننگت باد ننگت باد
مماشات و معامله با آخوندهای خون‌آشام را بس کنید
کرنش در مقابل آخوندها به قیمت خون مجاهدین را بس کنید
بر روی پلاکاردهای بزرگ این آکسیون نوشته شده بود: «حمام خون در اشرف را توجیه نکنید» و «مارکوس در سمت قاتلان است و نه در سمت قربانیان» و «مارکوس شرم کن».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc4c2e04-d2bd-46f3-b913-2387520d7919"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات